1. Průvodní list a organizace kurzu
Obecné, trvalé a závazné informace o kurzu: způsobu komunikace se studenty, studijních materiálech, podmínkách
absolvování atp. Nepřehlédněte!
Vyučující
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc., Mgr. Monika Horsáková, MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena
Kocí
Sylabus
Cíle výuky
Přednášky jsou zaměřeny na informace o kompozici a jazykovém charakteru odborného textu. V rámci
seminářů student provádí a konzultuje činnosti související s invenční a kompoziční fází tvorby diplomové
práce. Orientuje se v pramenech a literatuře, provádí sběr materiálu. Stylizuje teoretickou část práce, třídí a
zpracovává materiál pro část praktickou. S prohlubováním poznání o zadaném problému doplňuje a zpřesňuje
teoretickou část, precizuje text, prokazuje schopnost zapracovat do vlastního odborného textu práci s
primárními i sekundárními zdroji.
Osnova – bloky
1. Jazykové prostředky odborného textu
2. Fáze tvorby odborného textu
3. Kompozice odborného textu
4. Práce se zdroji, prameny a odbornou literaturou
5. Citace a citační norma
6.–9. Individuální konzultace nad textem diplomové práce
10. Prezentace rozpracovaného stavu práce před pedagogickým sborem oddělení
11.–12. Individuální konzultace nad textem diplomové práce
Organizace kurzu
Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném
studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují
průběžné konzultace a řízení procesu učení.
Podmínky absolvování
Pitchingová prezentace, odevzdání zadání závěrečné práce
Literatura
povinná:
ČMEJRKOVÁ, S. – DANEŠ, F. – SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Voznice: LEDA, 1999.
HOLOUŠOVÁ, D. – KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého,
2005.
'
doporučená:
SYNEK, M. – SEDLÁČKOVÁ, H. Diplomová práce: metodický návod, jak psát diplomové a seminární
práce. Praha: VŠE, 1994.
ŠANDEROVÁ, J. – MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro
začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.