Klauzurní práce I
Klauzurní práce I
Info
Term
Summer 2025

1. Průvodní list a organizace kurzu

Obecné, trvalé a závazné informace o kurzu: způsobu komunikace se studenty, studijních materiálech, podmínkách absolvování atp. Nepřehlédněte!


Sylabus

Cíle výuky

Student předloží autorskou audiovizuální práci na zadané téma v zadaném rozsahu a žánru. Spolu s ním odevzdá explikaci práce.


Osnova - bloky

1. Stanovení tématu

2. Osobní konzultace nad námětem

3. Pitching

4. Osobní konzultace před natáčením

5. Natáčení

6. Osobní konzultace nad natočeným materiálem a scénářem

7. Postprodukce

8. Osobní konzultace nad hrubým střihem

9. Obraz a zvuk

10. Osobní konzultace nad obrazovým střihem

11. Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce

12. Mix zvuku

13. Kontrolní projekce a prezentace hotového snímku


Vyučující

Mgr. Monika Horsáková, Mgr. Martin Novosad, MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena Kocí), MgA. Kristína Pupáková

Organizace kursu

Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.


Podmínky absolvování

na konkrétní audiovizuální práci na zadané téma student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu 1. ročníku studia, odevzdání explikace

Literatura

povinná:

ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.

BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.

NICHOLS, B., Úvod do dokumentárního filmu. AMU, Praha 2010.

FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007.

 

doporučená:

CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993.

KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.

MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů, médií a multimédií). Praha: Albatros, 2008.

NOVOTNÝ, D, J. Budování příběhu. Praha: Karolinum, 2007.

PLAŹEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967.

WAJDA A. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996.

Vytyčení žánru a tématu klauzurní práce, zadání stopáže...

vytyčení nosných témat, příprava rozhovoru, lokace, promýšlení obrazové části, observačních momentů

prezentace námětu formou pitchingu, téma/logline, synopse, respondenti/sociální herci, režijní koncept/explikace, lokace, situace atd... Viz prezentaci o pitchingu.

Chapter contains:
1
PDF

Realizační fáze natáčení seminárního filmu. Student konzultuje s pedagogem jednotlivé fáze výroby. – Natáčení – Osobní konzultace nad natočeným materiálem a scénářem – Postprodukce – hrubý střih – Osobní konzultace nad hrubým střihem – Postprodukce obrazový střih a zvuk – Osobní konzultace nad obrazovým střihem – Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce – Mix zvuku

Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Previous