Komunikační a přesvědčovací techniky
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Komunikační a přesvědčovací techniky

Cíl předmětu


Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy komunikace tak, aby byli v praxi schopni rozpoznat bariéry v komunikaci, uměli překonávat komunikační problémy a byli připraveni zvládat problémové pracovní situace. Pozornost je věnována i mezinárodnímu obchodnímu jednání a jeho zvláštnostem a argumentačním a přesvědčovacím technikám. Zároveň budou studenti seznámeni se základy komunikace s médii a se způsoby krizové komunikace s médii.



Výstupy z učení

Student bude po absolvování předmětu schopen:
 - identifikovat a shrnout důležité rysy komunikace, 
- aplikovat teoretické znalosti z komunikačních teorií na konkrétní situaci, 
- identifikovat empatický přístup při komunikaci,
 - aplikovat správné prvky verbální a neverbální komunikace v prax, 
- analyzovat manipulativní prvky v komunikaci,
 - používat prvky aktivního naslouchání v praxi,
 - aplikovat poznatky o přesvědčování v konkrétním projevu.

Osnova
Struktura výkladu:
  • 1. Zásady lidské komunikace
    2. Komunikační teorie
    3. Aktivní naslouchání
    4. Komunikační šumy
    5. Technika kladení otázek
    6. Konfliktní situace, druhy konfliktů a jejich zvládání
    7. Příprava a realizace obchodního jednání
    8. Mezinárodní obchodní jednání a jeho specifikace
    9. Vyjednávání
    10. Argumentační a přesvědčovací techniky
    11. Základy komunikace s médii
    12. Základy krizové komunikace s médii
    13. Nácvik konkrétního přesvědčovacího projevu

Literatura
    povinná literatura
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
  • Bednář, V. Mediální komunikace pro management. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7. info
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5. info
  • DE VITO, J., A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 80-7169-988-. info
    doporučená literatura
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info

Výukové metody
diskuse, problémové učení, případové studie, nácvik specifických komunikátů


Metody hodnocení
účast na semináři, diskuse, samostatný projev


Informace učitele
Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, ústní prezentace, závěrečný projev.

Způsob komunikace

- mailem,

- v hodinách,

- před seminářem,

- po semináři,

- v předem domluvených konzultačních hodinách.

Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/2/2024 to 25/2/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 26/2/2024 to 3/3/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 4/3/2024 to 10/3/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/3/2024 to 17/3/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 18/3/2024 to 24/3/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 25/3/2024 to 31/3/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/4/2024 to 7/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 8/4/2024 to 14/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 15/4/2024 to 21/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/4/2024 to 28/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 29/4/2024 to 5/5/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 6/5/2024 to 12/5/2024.
Teacher recommends to study from 13/5/2024 to 19/5/2024.
Previous