Vypravěč a subjektivní pohled jako kamerový nástroj filmové řeči. Seznámíte se s teorií subjektivního pohledu a s rozmanitostí vypravěčů, kteří společně předávají informace divákům o probíhajícím ději. Opora Základy kamery II, s. 6–12
Seznámení s úlohou kameramana při přípravě narativního a nenarativního filmu. Student/ka se seznámí s pracovním workflow přípravných prací umělecké sekce výrobního štábu. Úloha obhlídek, hereckých a kostýmních zkoušek a storyboardingu. Skripta s. 8–45, 118–119, 182–186 Opora Základy kamery II s. 13–25 What is a Storyboard? Dostupné z: https://www.studiobinder.com/blog/what-is-a-storyboard/
Jak se vizuální složka kvadrofonního díla se přizpůsobuje zvukové složce. Student/ka se seznámí se způsoby, jakým kameraman/ka uvažuje při přípravách filmového díla o zvuku a hudbě a jak to ovlivňuje jeho/její práci. Skripta s. 112–117, 184–186
Kompozice obrazu jako kamerový nástroj filmové řeči. Student/ka se seznámí s funkcí matematických vzorů řešení kompozičních sktruktur a jejich nematematickými ekvivalenty. Opora Základy kamery II, s. 13–21
Rozdílné způsoby tvorby filmového díla v návaznosti na různé kompoziční modely vycházející ze stylové čistoty anebo její kombinatoriky. Student/ka se seznámí s fenoménem „středu vesmíru“ a se třemi kompozičními body: 1) Střed rámu, 2) těžiště kompozice, 3) Ideový střed vesmíru. Opora Základy kamery II, s. 22–27
Velikosti záběrů jako kamerový nástroj filmové řeči. Student/ka se seznámí s funkcí velikostí záběrů a s jejich vazbou na prostorové rozlišení filmového formátu. Opora Základy kamery II, s. 28–46