Sylabus
Cíle výuky
Cílem je navázat na základy kameramanské problematiky a vytvořit hlubší orientaci v problematice filmového prostoru, vztahu obrazu a světlotonální koncepce filmového díla. Student se seznámí se způsobem filmového obrazu s ohledem na aktivní a pasivní části obrazové složky, na vztah osvětlení a prostoru, filmovými efekty a naračními obrazovými principy.
Osnova - bloky
1.–2. Hloubka pole a třídimenzionální vzhled filmového obrazu.
3.–4. Práce ostřiče – teorie a praxe. Práce na filmovém place, role ve filmovém štábu.
5.–6. Barevný kruh a barevný prostor.
7.–8. Color grading a finální úprava obrazové složky. Postprodukční fáze filmového díla.
9.–10. Rytmus obrazové struktury.
11.–12. Rytmus celku a dramaturgie misanscény a misankádru.
13. Shrnutí a opakování, testy a projekce studentských prací.
Vyučující
prof. MgA. Marek Jícha
Organizace kursu
Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.
Podmínky absolvování
Písemná prezentace (ročníková seminární práce), ústní prezentace (referát, ppt), pravidelná docházka (75 %)
Literatura
povinná:
MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004
AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005.
ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2002–2007.
doporučená:
BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972.
KARVÁNEK, L. Digitální kamery. Praha: AMU, 2010.
KALIŠ J. Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974.
ŠOFR, J. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: AMU, 2013.