Základy kamery III
Základy kamery III
Info
Term
Winter 2023

1. Průvodní list a organizace kurzu

Sylabus

Cíle výuky

Cílem je navázat na základy kameramanské problematiky a vytvořit hlubší orientaci v problematice filmového prostoru, vztahu obrazu a světlotonální koncepce filmového díla. Student se seznámí se způsobem filmového obrazu s ohledem na aktivní a pasivní části obrazové složky, na vztah osvětlení a prostoru, filmovými efekty a naračními obrazovými principy.


Osnova - bloky

1.–2. Hloubka pole a třídimenzionální vzhled filmového obrazu.

3.–4. Práce ostřiče – teorie a praxe. Práce na filmovém place, role ve filmovém štábu.

5.–6. Barevný kruh a barevný prostor.

7.–8. Color grading a finální úprava obrazové složky. Postprodukční fáze filmového díla.

9.–10. Rytmus obrazové struktury.

11.–12. Rytmus celku a dramaturgie misanscény a misankádru.

13. Shrnutí a opakování, testy a projekce studentských prací.

 

Vyučující

prof. MgA. Marek Jícha


Organizace kursu

Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.


Podmínky absolvování

Písemná prezentace (ročníková seminární práce), ústní prezentace (referát, ppt), pravidelná docházka (75 %)


Literatura

povinná:

MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004

AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005.

ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2002–2007.

 

doporučená:

BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972.

KARVÁNEK, L. Digitální kamery. Praha: AMU, 2010.

KALIŠ J.  Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974.

ŠOFR, J. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: AMU, 2013.