Základy střihové skladby II
MgA. Mikuláš Odehnal
Základy střihové skladby II
Info
Term
Summer 2025
Study now

Studenti se seznámí s tříaktovou strukturou, epizodickým vyprávěním, mozaikovým vyprávěním a příběhovým trojúhelníkem Roberta McKeeho. The Robert McKee's Story Triangle – dostupné z: http://www.umontanamediaarts.com/MART101L/the-mckee-triangle

Teacher recommends to study now - from 17/2/2025 to 23/2/2025.

Praktickým rozborem scénáře jedné scény z hraného filmu a jeho rozzáběrováním se studenti zamyslí nad možnostmi perspektivy vyprávění. Budou zvažovat otázku, jakým pohledem se na scénu dívat. A visual guide to the Point of View Shot (POV shot) with some of the best POV shots in film – dostupné z: https://youtu.be/BLCQAmTleP0

Teacher recommends to study from 24/2/2025 to 2/3/2025.

Studenti se seznámí se specifiky střihu dokumentárního filmu se zaměřením na střih výpovědi. Editing Documentaries – Dostupné z: https://youtu.be/COFpFGOSJV0

Teacher recommends to study from 3/3/2025 to 9/3/2025.

Studenti se seznámí se stylistickými figurami střihové skladby opora: str. 65-70

Teacher recommends to study from 10/3/2025 to 16/3/2025.

Studenti se seznámí s pojmy paralelní montáž a křížový střih na praktických příkladech současného filmu. opora: str. 40-41

Teacher recommends to study from 17/3/2025 to 23/3/2025.

Studenti se seznámí s postupem při střihu dramatického vyprávění. How ti Shoot an Interview – dostupné z: https://youtu.be/J7ENEuqXDwY

Teacher recommends to study from 24/3/2025 to 30/3/2025.

Studenti se seznámí s pojmem mizanscéna a příklady, jak pracovat s tzv. vnitrozáběrovou montáží. What is Mise en Scene — How Directors Like Kubrick Master the Elements of Visual Storytelling - dostupné : https://youtu.be/3euNFd7-TCg

Teacher recommends to study from 31/3/2025 to 6/4/2025.

Studenti prezentují svá cvičení se zaměřením na vnitrozáběrovou montáž a vzniká nad nimi konstruktivní diskuze. How to SHOOT a ONE-TAKE SHOT in 4 Minutes – dostupné z: https://youtu.be/9brE0J1_se0

Teacher recommends to study from 7/4/2025 to 13/4/2025.

Studenti prezentují své fotoscénáře – fotografické reportáže. Vzniká tvůrčí diskuze a návrhy řešení skladebných problémů. opora: str. 8-15

Teacher recommends to study from 14/4/2025 to 20/4/2025.

Studenti prezentují své sestřihy dramatického vyprávění.

Teacher recommends to study from 21/4/2025 to 27/4/2025.

Studenti natočí výměnu duše píchlé pneumatiky u kola. Jedná se o kolektivní práci pod vedením pedagoga. Studenti se tak učí komunikaci ve štábu. Opora: str. 38-65

Teacher recommends to study from 28/4/2025 to 4/5/2025.

Projekce natočeného materiálu opravy kola, kdy se studenty diskutujeme nad nejlepším jetím každého záběru a stanovujeme kritéria pro správnou volbu. Opora str. 77-82

Teacher recommends to study from 5/5/2025 to 11/5/2025.

Studenti společně stříhají materiál natočený při opravě kola a diskutujeme nad motivací hlavní postavy a tím, jak ji lze skladebně podpořit.

Teacher recommends to study from 12/5/2025 to 18/5/2025.
Previous