- Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
- Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Organizace výuky, komunikace, hodnocení
Podmínky předmětu:
Aktivity v seminářích - max. 15 bodů.
Účast na seminářích.
Písemný zápočet – max. 40 bodů.
Celkově maximálně 55 bodů, pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60%
bodů.
Studijní literatura:
Studijní materiály v IS (naše aktualizované prezentace přednášek) / skripta (ta ale zastarávají).
Doporučuji knihu KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ L. a H. SVOBODOVÁ, 2011.
Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN
978-80-247-3527-6. Kvalitně napsaná publikace, která Vám pomůže nejen
absolvovat tento předmět, ale úspěšně zvládnout BP a DP.
Závěrečný zápočet bude pouze z ROZSAHU učiva probíraného na přednáškách
(rozsah = něco si budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)!
Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Prezentace
přednášek neobsahují všechny příklady, které na přednáškách probírám a
vysvětluji.
Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah.
Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť
odrážky".
Struktura přednášek:
1. Předmět a typologie marketingového výzkumu.
2. Informační zajištění marketingového výzkumu, marketingový informační systém,
databázový marketing.
3. Metody marketingového výzkumu, kvantitativní a kvalitativní marketingový
výzkum.
4. Návrh a příprava marketingového výzkumu.
5. Realizace marketingového výzkumu.
6. Tvorba dotazníku, typy otázek, struktura,
škálování.
7. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
8. Využití dalších matematicko-statistických metod v marketingovém výzkumu.
9. Regresní a korelační analýza a prognózování časových řad.
10. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
11. Interpretace a prezentace výsledků výzkumu.
12. Řízení marketingového výzkumu, etika výzkumu.
13. Aplikace marketingového výzkumu.
Podmínky seminářů Erasmus a ISP
Studenti na studijním pobytu v rámci Erasmus+ a
studenti s ISP dají vědět svému vyučujícímu, bude jim uznána docházka na
seminářích a místo celosemestrální práce vypracují kratší projekt. V druhém
ročníku řešíte svou bakalářskou práci, volíte si téma a vedoucího. Navrhněte
proces výzkumu vaší budoucí bakalářské práce. Vše potřebné najdete v našich
přednáškách (cíl práce, výzkumný cíl, výzkumnou otázku, hypotézy, orientační
analýza, plán výzkumu, vzorek, zvolenou metodu a techniky sběru dat, samotný
sběr dat, jejich analýzu a interpretaci). Vše řádně zdůvodněte. Práci
odevzdávejte e-mailem vyučujícímu vašeho semináře. Tento projekt vám pomůže
naplánovat si svou BP a text můžete v práci použít.
Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:
- pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace
- vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
- ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
- spolupracujte s kolegy nebo pomáhejte kolegům prostřednictvím sdílení svých materiálů, poznámek atp. v Poskytovně (viz. nápověda: Mohou materiály vystavovat i studenti? )
- nechte si zasílat oznámení o změnách ve vybrané složce předmětu (viz nápověda: Jak získám informace o nově vložených souborech?)
- informace o bodování nebo známkování naleznete v průběhu semestru v poznámkových blocích.
Povinná:
KOZEL, R. a kol., 2015. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.
STOKLASA, M., 2023. Marketingový výzkum. Karviná: OPF. ISBN 978-80-7510-575-2.
TAHAL, R. a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.
Doporučená:
HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
MALHOTRA, N. K., D. NUNAN a D. F. BIRKS, 2017. Marketing Research: an applied approach. New York: Pearson. ISBN 9781292103129.
SAUNDERS, M., P. LEWIS a A. THORNHILL, 2015. Research methods for business students. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-01662-7.
Studijní materiály
Veškeré nutné materiály najdete ve složce učebních materiálů předmětu.
Předmět je strukturován do 12 přednáškových bloků, viz organizační blok a 1. přednáška, proto je i 12 prezentací v Powerpointu.
Otázky, testy, úkoly
Zde najdete odkaz na odevzdávárnu, kde nahrajete svoje zvolené úkoly a seminární práce.