V hodině se student seznámí s prvními vynálezy, které vedly k vzniku kinematografie. Objasňuje fungování např. camery obcury, kouzelné svítilny a stroboskopu. (Str. 7-10 12-14)
Vysvětlíme si pojmy jako světlocitlivý materiál, expozice a jak vznikala první fotografie a kdo ji vytvořil. (Str.10-12)
Proč byl kinematograf bratří Lumièrů tak revoluční? Jaké první filmy vznikaly a jak se promítaly. (Str. 14-17)
Připomeneme si první zvukový film a poté se zaměříme na zvukové systémy pro kina. Jaký je rozdíl mez Dolby stereo a Dolby Atmos. Zaměříme se také na druhy mikrofonů. (Str.49-58)
Podíváme se, jak vzniká barevný film a jaký je rozdíl mezi barevnou a černobílou filmovou surovinou. Ukážeme si rozdíly mezi jednotlivými výrobci (Str. 17-21)
Ukážeme si rozdíly mezi tvorbou pro kina a pro televizi. Jaké formáty obrazu využívá televize a jak se měnila technika v průběhu času. (Str. 31-36)
Podíváme se, z jakých částí se skládá filmová kamera, jaký je rozdíl mezi kamerou na filmovou surovinu a elektrickou kamerou. Řekneme si rozdíl mezi CMOS a CCD senzory. (Str. 37-48)
V této hodině si ukážeme druhy filmové suroviny. Vysvětlíme si pojmy 35 mm a 70 mm a ukážeme si rozdíl mezi širokoúhlým a klasickým formátem. (Str. 19-30)
Vysvětlíme si zkratky DCI, DCP a proč jsou důležité. Podíváme se, jaké kodeky jsou potřeba k promítaní digitálního obsahu v kinech. (Str.34-36)
Podíváme se na denní práce filmové laboratoře. Vysvětlíme si kopírování filmové suroviny a možnosti oprav. (str. 27-30)
Zaměříme se na audiovizuální digitální nosiče. Nejdříve na starší, které se se už moc nepoužívají např. Minidisc, poté na ty nejnovější jako SxS a SD karty. (Str 65-68)
Ukážeme si možnosti moderního příslušenství a jeho využití na place. Možnosti kabelů a propojení s počítačem (Str. 60-64)
Prozkoumáme možnosti distribuce pomocí jednotlivých kanálů. Použití digitálního záznamu v klasických kinech nebo pomocí streamovacích platforem. (str. 69-71)