Dramatická výchova – základy oboru
Mgr. Jana Cindlerová, Ph.D.
Dramatická výchova – základy oboru

Anotace

Cílen výuky předmětu Dramatická výchova – základy oboru je seznámit studenty s tímto oborem. Studenti si osvojí schopnost vnímat dramatickou výchovu, jako jeden z nástrojů výchovy a vzdělávání. Studenti se seznámí s principy DV (hra, hra na, hra jako, spolupráce,….), s různými formami dramatické výchovy ( drama ve výchově, divadlo a výchova, divadlo ve výchově, DV a terapie, divadelní lektorství atd.) a jejími metodami (živé obrazy, učitel v roli…) a technikami (stronzo,…). Seznámí se s využitím DV ve výchově a vzdělávání dětí v mateřských školách, na prvním stupni základních škol, na druhém stupni ZŠ a na středních školách a ZUŠ. Naučí se sestavit jednoduchou lekci DV pro konkrétní skupinu dětí. Výuka bude vedena z části formou praktické výuky (lekci či dílna DV) a částečně formou přednášek (ukotvení v teorii). Tyto dvě formy budou na sebe plynule navazovat tak, aby byla praktickou část (lekce DV v praxi 2x) teoreticky odborně ukotvovala teoretická část. V teoretické části se setkají studenti také s pojmy divadelní lektor, Asociace dramacenter ČR, umělecko-vzdělávací programy, dozví se o základních charakterových rysech osobnosti učitele DV a získají povědomí o historii DV a výrazných osobnostech (českých i zahraničních) tohoto oboru (B. Way, W. Wardová, E. Machková, J. Valenta, S.Macková, S. Pernica…) Studenti se seznámí se základní odbornou literaturou vážící se k oboru. Seznámí se také s definováním pojmů lekce, výuková hodina, dílna, strukturované drama, dramatizace a s uplatněním pohybu v DV, loutek a zvuků a hudby v DV. V praktické části předmětu studenti absolvují vybrané lekce DV a seznámí se s tvorbou lekce DV a metodickým listem a pracovním listem k lekci DV. Postupně získají základní dovednost vytvořit vlastní osobitou lekci DV na dané téma pro konkrétní skupinu dětí v daném věku.  V obecné rovině se zaměříme na rozvíjení kreativity, hravosti, empatie, rytmického cítění, obrazotvornosti, kultivování estetického vnímání, poznávaní divadla i sebe sama. 

Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/2/2024 to 25/2/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 26/2/2024 to 3/3/2024.
Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 4/3/2024 to 10/3/2024.
Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/3/2024 to 17/3/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 18/3/2024 to 24/3/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 25/3/2024 to 31/3/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/4/2024 to 7/4/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 8/4/2024 to 14/4/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 15/4/2024 to 21/4/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/4/2024 to 28/4/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 29/4/2024 to 5/5/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 6/5/2024 to 12/5/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 13/5/2024 to 19/5/2024.


Hlavní studijní text
PDF to download
Previous