Cíl výuky
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem SW jakožto plánovaným, organizovaným a řízeným procesem.
Důraz je položen na vybrané praktiky a doporučení v duchu hesla "z kodéra vývojářem".
Obsah předmětu
- Softwarové inženýrství, metodiky a metody vývoje SW.
- Vývojový a projektový tým, projektové řízení vývoje SW.
- Proces vývoje SW podle klasických a agilních metodik.
- Požadavky na inf. systém, jejich specifikace a analýza.
- Softwarová architektura a návrh systému, jazyk UML.
- Tvorba a ladění SW kódu, vybrané praktiky a doporučení.
- Testování, dokumentování, správa verzí a údržba SW.
- Distribuce SW, Setup, Release, smlouvy a licencování.
Podmínky ke zkouškám
Podmínky ke zkouškám:
Viz informace vyučujícího na první přednášce.
Poznámka:
Témata ke zkouškám mohou být do konce výukové části semestru (nepodstatně) aktualizovaná.
Literatura
Povinná literatura:
- KADLEC, V.: Agilní programování - Metodiky efektivního vývoje softwaru. Computer Press, 2004.
- GUNDERLOY, M.: Z kodéra vývojářem. Computer Press, 2007.
- HUNT, D., THOMAS, D.: Programátor pragmatik. Computer Press, 2007.
Doporučená literatura:
- ARLOW, J., NEUSTADT, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, 2007.
- MYSLÍN, J.: SCRUM - Průvodce agilním vývojem softwaru. Computer Press, 2016.
- BECK, K.: Extrémní programování. Grada, 2002.
- BUCHALCEVOVÁ, A.: Metodiky vývoje a údržby informačních systémů. Grada, 2005.
- LARMAN, C.: Agile and Iterative Development. A Manager´s Guide.. USA.
Předchozí
Následující