Surdopedie
Mgr. et Mgr. Petra Volná
Surdopedie

Vymezení základních termínů a pojmů oboru surdopedie; historický přístup ke vzdělávání osob se sluchovým postižením.

Chapter contains:
1
Discussion Forum
2
PDF
1
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 30/9/2024 to 6/10/2024.

Úvod do fyziologie sluchu. Anatomie sluchového orgánu; metody vyšetření sluchu, sluchové zkoušky, audiometrie, screening v gesci zdravotnictví a orientační vyšetření sluchu ve školství.

Chapter contains:
4
PDF
1
Study Materials
1
Study text
6
Web
Teacher recommends to study from 7/10/2024 to 13/10/2024.

Patologie sluchového analyzátoru ̶ klasifikace, etiologie a symptomatologie sluchových vad; specifika jednotlivých fází vývoje řeči u jedinců se sluchovým postižením.

Chapter contains:
2
PDF
1
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 14/10/2024 to 20/10/2024.

Vývoj péče o osoby se sluchovým postižením v historii a vývoj školského systému pro děti a žáky se sluchovým postižením. Rozvoj škol a institucí v kontextu vývoje a požadavků společnosti.

Chapter contains:
4
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/10/2024 to 27/10/2024.

Systém institucionální péče o sluchově postižené. Střediska rané péče, speciálněpedagogická centra. Školy pro sluchově postižené.

Chapter contains:
1
Discussion Forum
2
PDF
1
Study text
6
Web
Teacher recommends to study from 28/10/2024 to 3/11/2024.

Inkluzivní tendence a socializace sluchově postižených u nás a v zahraničí; začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti. Pracovní uplatnění sluchově postižených.

Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
1
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 4/11/2024 to 10/11/2024.

Komunikace a komunikační styly ̶ audioorální komunikační systémy a vizuálněmotorické komunikační systémy; základy komunikačního chování; základy specifických dorozumívacích dovedností použitelných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým postižením.

Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.

Didaktické zásady a specifika odlišných charakteristik vizuální percepce odezírání; globální čtení, počáteční čtení, orální řeč a její charakteristika, prstová abeceda - jednoruční a dvojruční daktyl, znakové jazyky těžce sluchově postižených.

Chapter contains:
2
PDF
1
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 18/11/2024 to 24/11/2024.

Základní a metodické přístupy ve vzdělání a výchově jedinců se sluchovým postižením, specifika dorozumívacích dovedností, použitelných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým postižením.

Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 25/11/2024 to 1/12/2024.

Vstupní diagnostické metody u jedinců se sluchovým postižením; screening, depistáž, včasná intervence.

Chapter contains:
4
PDF
1
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 2/12/2024 to 8/12/2024.

Role logopeda/surdopeda v edukaci a reedukaci sluchu.

Chapter contains:
1
Image
3
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 9/12/2024 to 15/12/2024.

Kompenzační, technické a učební pomůcky u jedinců se sluchovým postižením. Aplikace a řešení modelových situací, které vyvstávají při práci s jedinci se sluchovým postižením.

Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
1
Study text
1
Web
Teacher recommends to study from 16/12/2024 to 22/12/2024.

Zpracování a odevzdání návrhu pomůcky pro dítě/žáka se sluchovým postižením

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 23/12/2024 to 28/12/2024.
Previous