Tutoriál 1 - organizace
Harmonogram tutoriálů z předmětu Sociální
podnikání v ZS 2023/2024
Datum |
Probíraná
témata (2x150 minut) |
13. 10. 2023 |
První část: Podmínky absolvování, semestrální práce. Otázky a diskuse.
(35 minut) Druhá část: Stěžejní oblasti následujících témat: Úvod do sociálního podnikání. Podmínky sociálního podnikání v ČR. Business modely v sociálním podnikání. (45
minut) Třetí část: Výběr varianty projektu, rozdělení do skupin,
hledání tématu pro projekt, zhodnocení myšlenky, tvorba cíle. (40 minut) Čtvrtá část: Otázky a diskuse (10 minut) Pozn.: 2x10 minut přestávka |
8. 12. 2023 |
První část: Prezentace projektů. (45 minut) Druhá část: Otázky a diskuse související s tématem semestrálního projektu. (15 minut) Třetí část: Stěžejní oblasti následujících témat: Business modely v sociálním podnikání. Financování vzniku a rozvoje sociálních podniků. Sociální inovace. Hodnocení výkonnosti sociálního podniku. Otázky a diskuse. (75 minut) Pozn.: 2x10 minut přestávka |
Podmínky absolvování:
- Realizace týmového semestrálního projektu
- Obhajoba
týmového semestrálního projektu v rámci posledního tutoriálu nebo na zkoušce
- Odevzdání seminární práce (minimálně týden před plánovanou zkouškou)
- Účást na zkoušce
Týmový semestrální projekt (0-30 bodů) a jeho obhajoba (0-10 bodů):
- Skupiny ve 2 - 3členných týmech se budou nahlašovat spolu s abstraktem
projektu do 13.11.2023 (včetně jmen členů týmů), emailem na krejci@opf.slu.cz. Finální znění práce se bude odevzdávat do
Odevzdávárny IS systému, nejpozději týden před plánovanou zkouškou (prezentace může proběhnout
bez finálního dokumentu!).
- Lze průběžně konzultovat mailem: krejci@opf.slu.cz
Do předmětu Sociální
podnikání navrhujeme následující zaměření, resp. možný výběr témat
(oblastí):
- Analýza a zhodnocení využití
marketingových nástrojů při činnosti vybraného sociálního podniku (návrh
využití nových nástrojů)
- Analýza a zhodnocení
financování činnosti vybraného sociálního podniku (návrh využití
nových/doplňkových zdrojů financování)
- Návrh projektu na založení
nového sociálního podniku (dle vlastního námětu)
- Návrh komunikační a
marketingové strategie vybraného sociálního podniku
- Transformace stávajícího
podniku na sociální podnik dle podmínek ČR
Poznámka:
Rámcová témata se mohou opakovat, jen aplikační "podnik" musí být jiný. Seminární práci možno konzultovat online přes MS Teams.
Obhajoba semestrálního projektu
- Probíhá v naplánovaném termínu - na posledním tutoriálu.
- Hodnotí
se vizuální stránka prezentace, sladěnost skupinky, prezentační
dovednosti, splnění požadované délky prezentace, aktivita a používání
pomocných pomůcek.
- Aktivita: všichni členové skupinky musí odprezentovat část prezentace.
- Používání pomocných pomůcek je při prezentaci zakázáno! Mezi pomůcky patří papíry, ze kterých se čte a čtení z prezentace.
- Obhajoba musí proběhnout před nebo v den prvního plánovanovaného termínu zkoušky!!
Kombinovaná zkouška (0-60b)
- Zkouška může mít formu písemnou nebo ústní s možným využitím online nástrojů
Bodování:
- A - 92 až 100 bodů
- B - 83 až 91 bodů
- C - 75 až 82 bodů
- D - 66 až 74 bodů
- E - 60 až 65 bodů
- F - 0 až 59 bodů
Povinná literatura:
- ŠEBESTOVÁ, J. a P. KREJČÍ, 2019. Sociální podnikání: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná. 135 s. ISBN 978-80-7510-374-1.
Dodatečná literatura:
- KOUDELKOVÁ, P. 2019. Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku. Vydání I. Jesenice: Ekopress. ISBN 978-80-87865-50-7.
- ŠEBESTOVÁ, J. a Z. PALOVÁ, 2016. Sociální inovace: vliv podpory fondů EU na jejich tvorbu. Bratislava: Kartprint. ISBN 978-80-89553-42-6.
- DOHNALOVÁ, M. a L. PRŮŠA, 2011. Sociální ekonomika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-573-1.
- CHAHINE, T., 2016. Introduction to Social Entrepreneurship, Boca Raton: CRC Press. ISBN: 9781498717045.
Konzultační hodiny
Středa: 10:00 - 11:30
Dle emailové domluvy
Možnost konzultace online formou (MS Teams)
(ve zkouškovém období konzultační hodiny neplatí)
V Karviné dne 19. 9. 2023
Ing. Petra Krejčí, Ph.D. v.r.
ve
spolupráci s odbornými partnery