– Dokumentární film, etika, dokumentární mód. Seznámení se s pojmem a významem dokumentaristiky Představení základních pojmů. Definování základních teoretických východisek pro etiku a dokument. opora s. 7-10
– Výkladový modus, Observační modus, Robert J. Flaherty, Dziga Vertov. Seznámení se s výkladovým a observačním dokumentem. Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů. opora s. 11-16
– Poetický dokument, Sociální dokument, Joris Ivens, Jean Vigo. Seznámení se s poetickým a sociálním dokumentem. Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů. opora s. 17-20
– Zvukový film, zvukový dokument, komentář, ruch, šum, ticho, Lehovec. Seznámení se s funkcemi a podobami zvuku v dokumentu. Představení významných autorů. opora s. 21-25
– Free Cinema, Lindsay Anderson, Karel Reisz, Tony Richardson, Frederick Wiseman. Seznámení se s hnutím Free Cinema. Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů. opora s. 26-29
– Námět, téma, výstavba díla, struktura, tříaktová struktura. Seznámení problematikou tématu a příběhu v dokumentaristice. Představení základního narativního modelu – tříaktová struktura. opora s. 30-34
– Portrét, rozhovor, interview, Medialon. Seznámení definicí portrétu a medialonu. Představení příkladů užití těchto forem. opora s. 34-36
– Vědecký film, popularizace vědy, Jean Painlevé. Seznámení definicí a formou vědeckého filmu. Představení nejvýraznějšího představitele vědeckého filmu – Jean Painlevé. opora s. 37-41
– Režie, etika, performance. Seznámení se s definicí a úlohou režiséra jako součástí dokumentu. Představení problematiky a základného východiska. opora s. 42-45
– Found footage, archivy, historie, záznam, etika, licence. Seznámení se s přístupem found footage. Představení jednotlivých institucí, které zpravují archivní materiály. opora s. 46-51
– Sport, Sportovní film, Sportovní dokument. Obeznámení se s pojmem sportovní film. Sportovní film v ČR a jeho tradice. opora s. 52-54
– Modus, Free Cinema, Cinéma-verité, Direct Cinema, Kino-Oko. Obeznámení se s podobami současného dokumentu. Představení jednotlivých přístupů. opora s. 55-57
– Etika, legislativa, informovaný souhlas, kodex. Seznámení se ze základními principy vztahu etika a dokumentaristika. Představení pojmu informovaný souhlas. Vysvětlení role autenticity v dokumentu. opora s. 58-62