Základní informace:
- Rozsah průběžné praxe III: 62 hodin přímé praxe (2 × 31 hodin) + 3 hodiny (úvodní seminář + konzultace)
- Počet zařízení: 2
- Délka průběžné praxe studentů v jednom zařízení: 31 hodin
- Počet dnů v týdnu: 1 (celkem 3 dny/1 zařízení)
- Počet hodin v 1 zařízení/den: 6 (5 dnů v jednom zařízení + 1 hodina úvodní)
- 1 hodina praxe = 60 min.
Cíl předmětu:
Osvojení odborných znalostí a dovedností
při asistenci související s přípravou speciálně pedagogických výcvikových,
preventivních, vzdělávacích a aktivizačních programů osobnostního rozvoje osob
s postižením napříč věkovými kategoriemi v oblasti fyzické, psychické
nebo sociální. Registrace a analýza specifických projevů verbální a neverbální
komunikace osob se zdravotním postižením v kontextu pedagogické a sociální
komunikace za účelem uplatňování vhodných komunikačních strategií. Praktická
aplikace vhodných komunikačních strategií. Důraz bude kladen na praktickou
aplikaci vybraných prostředků speciálně pedagogické diagnostiky, formulace
výsledků orientačního diagnostického procesu a návrh vhodné vzdělávací a
aktivizační podpory.
Zaměření a úkoly průběžné speciálně
pedagogické praxe vycházejí z obsahu studijního oboru speciální pedagogika a
jsou chápány jako významná součást utváření profilu absolventa. V souladu
s tímto záměrem jsou také volena zařízení ke konání průběžné praxe,
a to napříč příslušnými rezorty, které se zabývají problematikou osob se
zdravotním postižením (MŠMT, MPSV, MZ), zodpovědnými za řešení problematiky
sociální integrace osob se zdravotním postižením.
Ukončení předmětu: zápočet, 6 kreditů
Kreditové ohodnocení zahrnuje: studium, přípravu vzdělávacích a aktivizačních činností, vlastní praktické činnosti, realizaci a analýzu vzdělávacích a aktivizačních činností, vytvoření portfolia
Počet kreditů odpovídá návštěvě 2 zařízení (2 x 31 hodin).
Konzultace: dle domluvy e-mailem (možnost online)
Veškeré informace se nacházejí v přiložených souborech.