Komunikační a přesvědčovací techniky
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Komunikační a přesvědčovací techniky

Cíl předmětu


Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy komunikace tak, aby byli v praxi schopni rozpoznat bariéry v komunikaci, uměli překonávat komunikační problémy a byli připraveni zvládat problémové pracovní situace. Pozornost je věnována i mezinárodnímu obchodnímu jednání a jeho zvláštnostem a argumentačním a přesvědčovacím technikám. Zároveň budou studenti seznámeni se základy komunikace s médii a se způsoby krizové komunikace s médii.



Výstupy z učení

Student bude po absolvování předmětu schopen:
 - identifikovat a shrnout důležité rysy komunikace, 
- aplikovat teoretické znalosti z komunikačních teorií na konkrétní situaci, 
- identifikovat empatický přístup při komunikaci,
 - aplikovat správné prvky verbální a neverbální komunikace v prax, 
- analyzovat manipulativní prvky v komunikaci,
 - používat prvky aktivního naslouchání v praxi,
 - aplikovat poznatky o přesvědčování v konkrétním projevu.

Osnova
Struktura výkladu:
  • 1. Zásady lidské komunikace
    2. Komunikační teorie
    3. Aktivní naslouchání
    4. Komunikační šumy
    5. Technika kladení otázek
    6. Konfliktní situace, druhy konfliktů a jejich zvládání
    7. Příprava a realizace obchodního jednání
    8. Mezinárodní obchodní jednání a jeho specifikace
    9. Vyjednávání
    10. Argumentační a přesvědčovací techniky
    11. Základy komunikace s médii
    12. Základy krizové komunikace s médii
    13. Nácvik konkrétního přesvědčovacího projevu

Literatura
    povinná literatura
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
  • Bednář, V. Mediální komunikace pro management. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7. info
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5. info
  • DE VITO, J., A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 80-7169-988-. info
    doporučená literatura
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info

Výukové metody
diskuse, problémové učení, případové studie, nácvik specifických komunikátů


Metody hodnocení
účast na semináři, diskuse, samostatný projev


Informace učitele
Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, ústní prezentace, závěrečný projev.

Způsob komunikace

- mailem,

- v hodinách,

- před seminářem,

- po semináři,

- v předem domluvených konzultačních hodinách.

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 2. 2024 do 25. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 2. 2024 do 3. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 10. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2024 do 17. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 18. 3. 2024 do 24. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2024 do 31. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 4. 2024 do 7. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 8. 4. 2024 do 14. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 4. 2024 do 21. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 22. 4. 2024 do 28. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 29. 4. 2024 do 5. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 6. 5. 2024 do 12. 5. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 13. 5. 2024 do 19. 5. 2024.
Předchozí