Fotografický workshop II
Fotografický workshop II
Info
Období
léto 2024

1. Základní informace

Vyučující:

MgA. Šimon Pikous


Osnova lekcí:

1.–4. Konfrontace ve fotografii. Je fotografie uměním?

5.–7. Od pyramidy k nákupní hale.

8.–11. Analogová fotografie, práce s filmem a velkoformátovou kamerou.

12.–13. Předložení vlastních prací a odborná diskuse. Explikace kurátorského záměru.

2. Organizace kurzu

Kurz je orientován na praktické dílčí zvládnutí techniky fotografie. Akcentuje se přitom problematika kompozice, nasvícení v různých prostředích, technik. V závěru druhého semestru studenti nafotí a odprezentují výstavní soubor na libovolné téma a libovolnou technikou.

Výuka kurzu je organizována do 4 celodenních konzultací. Navíc se studenti mohou zúčastnit tvůrčích dílen a fotografických workshopů, které jsou organizovány v průběhu semestru v Opavě. Studenti jsou během studia vedeni k sebevzdělávání prostřednictvím fotografických výstav .


3. podmínky absolvování

Student připraví, realizuje a odevzdá semestrální projekt dle zadání pedagoga – nafotí soubor fotografií na určené téma – např. Člověk a životní prostředí – a inspiraci libovolnou fotografií.


4. Literatura

povinná:

JOHNSON, W. S. – RICE, M. Dějiny fotografie. Od roku 1839 do současnosti. Praha: Slovart, 2010.

 

doporučená:

BAATZ, W. Fotografie. Brno: Computer Press, 2004.

BIRGUS, V. – MLČOCH, J. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2009.

Diskuse nad otázkou: Je fotografie umění? (viz skripta Spor o koně, Pikous, Š. a kol., s. 1–174).

Ve výukovém bloku se studenti věnují specifikům krajinářské fotografie. Sledují její vývoj. Dostanou vhled do happeningu a landartu (viz skripta Historie fotografie, Od pyramidy k nákupní hale. Pikous, Š. a kol., s. 1–233).

Praktický workshop ve kterém studenti využijí znalosti z předešlého semestru a vyvolají si vlastní fotografie. K dispozici je velkoformátová kamera a negativní filmy 9x12 cm.

Studenti předkládají své práce a obhajují je před ostatními spolužáky a pedagogy. Využívají znalostí z předcházející výuky a použijí je k závěrečné argumentaci.

Předchozí