- úvodní hodina seznamující studenty se základní strukturou filmového díla, jeho prekompozičními a kompozičnímí složkami s důrazem na porozumění vazby formy a tematického obsahu různých typů audiovizuálních děl.
KOKEŠ, Radomír.Rozbor filmu. Masarykova univerzita, 2017. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/rozbor-filmu-5274/, s. 61–69
- specifikace filmových žánrů jako konkrétních platforem pro uplatnění různých kompozičních postupů
ČASTULÍK, Radim. Filmové žánry. Valašské Klobouky: Radim Častulík, 2003, s. 1–24
- základní orientace v žánru animovaného filmu a jeho audiovizuálních specifik z pohledu vývoje konceptu, výroby a vnímání divákem s ohledem na porozumění kulturnímu kontextu.
PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Praha: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017, s. 15–38
- základní orientace v kategoriích dokumentárního filmu z pohledu vybraných modů
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010, s. 158–187
- základní orientace v charakteristice a podkategoriích hraného filmu
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, s. 423–445
- uvedení do problematiky filmové narace a možností funkční vazby způsobu vyprávění a použitých filmových prostředků pro podporu vyprávění, vysvětlení pojmů fabule a syžet na příkladu metody segmentace syžetu
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, s. 111–139
- analýza dramaturgické koncepce vybraného filmu obsahujícího narativní složku
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2020, s. 107–170
- základní orientace a porozumění pojmu strukturalismu v kontextu filmové tvorby
KOKEŠ, Radomír D. Strukturalismus a film. In Ondřej Sládek. Slovník literárněvědného strukturalismu. Praha – Brno: Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i. – Host, 2018, s. 661–668.
- porozumění neoformalistickému přístupu k analýze filmového díla coby systému vztahů jednotlivých formálních složek a celků determinujících celkový charakter a vyznění díla
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015, s. 57–100
- hodina zaměřená na rozbor obrazové složky filmového díla, její funkce a vztahu k dalším složkám na příkladu komplexního audiovizuálního díla
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, s. 159–288
- zaměření na střihovou skladbu filmového díla z pohledu její funkčnosti a klíčového vlivu na vnímání obrazové složky na příkladu různých žánrů
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 3. vydání. V Praze: Akademie múzických umění, 2016, s. 29–150
- seminární hodina věnovaná zvukové složce filmového díla a její specifické obsahové a stylotvorné pozici v kontextu audiovizuálního díla
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014, s. 29–63
- finální sumace obsahu semestrálního kurzu analytického semináře