Průvodní list a organizace kurzu
Vyučující: MgA. Tomáš Polenský, Ph.D.
Organizace kurzu: Kurz probíhá formou individuálních konzultací nad průběžnými pracemi zadaného seminárního úkolu. Cílem ateliéru je práce na zadaném cvičení, předpokládá se individuální spolupráce studenta s pedagogem.
Způsoby komunikace: Student je v kontaktu s vyučujícím následovně: přímá výuka formou společného cvičení a individuálních konzultací. Kontaktní informace (e-mail, telefonní číslo) a konzultační hodiny jsou zveřejněny na webových stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby. Kontaktní informace jsou uvedeny také v IS SU.
Cíle výuky: Meziročníkový, mezioborový ateliér. Cílem je úvod do problematiky dramatické tvorby a práce s
hercem. Student se formou krátkých praktických cvičení a diskusí nad jejich výsledky seznamuje s rozzáběrováním a tvorbou technického scénáře, přípravou natáčení, vlastní realizací i postprodukcí krátkého narativního filmového tvaru, a získá tak základy filmové režie v oblasti hrané tvorby.
Osnova:
1. Autoportrét
2. Osobní téma režiséra a jeho životní zkušenost
3. Vnitrozáběrová montáž v pohybu
4. Vnitrozáběrová montáž v jednom statickém záběru
5. Jednominutový atraktivní záběr
6. Setkání
7. Honička
8. Krátká scéna obsahující násilí
9. Krátká scéna obsahující sex
10.
Interpretace scénáře – krátká scéna pracovního pohovoru
11.
Natáčení scény pracovního pohovoru
12.
Postprodukce scény pracovního pohovoru
13. Opakování
Literatura
povinná:
BORDWEL, D. – THOMSONOVÁ, K. Umění filmu: Úvod do studia
formy a stylu. Praha: AMU, 2011.
RABIGER, M – HURBIS-CHERRIER,
M. Directing: film techniques and aesthetics. Focal Press, 2013.
doporučená:
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha:
AMU, 2004.
MARTIN, A. Mizanscéna a
filmový styl. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2019.
MONACO, J. Jak číst film
(Svět filmů, médií a multimédií). Praha: Albatros, 2008.
VALUŠIAK,
J. Základy střihové skladby. Praha: AMU, 2005.