V hodině se student seznámí s prvními vynálezy, které vedly k vzniku kinematografie. Objasňuje fungování např. camery obcury, kouzelné svítilny a stroboskopu. (distanční studijní text, s. 7–10 12–14)
Vysvětlíme si pojmy jako světlocitlivý materiál, expozice a jak vznikala první fotografie a kdo ji vytvořil. (distanční studijní text, s. 10–12)
Proč byl kinematograf bratří Lumièrů tak revoluční? Jaké první filmy vznikaly a jak se promítaly. (distanční studijní text, s. 14–17)
Připomeneme si první zvukový film a poté se zaměříme na zvukové systémy pro kina. Jaký je rozdíl mez Dolby stereo a Dolby Atmos. Zaměříme se také na druhy mikrofonů. (distanční studijní text, s. 49–58)
Podíváme se, jak vzniká barevný film a jaký je rozdíl mezi barevnou a černobílou filmovou surovinou. Ukážeme si rozdíly mezi jednotlivými výrobci (distanční studijní text, s. 17–21)
Ukážeme si rozdíly mezi tvorbou pro kina a pro televizi. Jaké formáty obrazu využívá televize a jak se měnila technika v průběhu času. (distanční studijní text, s. 31–36)
Podíváme se, z jakých částí se skládá filmová kamera, jaký je rozdíl mezi kamerou na filmovou surovinu a elektrickou kamerou. Řekneme si rozdíl mezi CMOS a CCD senzory. (distanční studijní text, s. 37–48)
V této hodině si ukážeme druhy filmové suroviny. Vysvětlíme si pojmy 35 mm a 70 mm a ukážeme si rozdíl mezi širokoúhlým a klasickým formátem. (distanční studijní text, s. 19–30)
Vysvětlíme si zkratky DCI, DCP a proč jsou důležité. Podíváme se, jaké kodeky jsou potřeba k promítaní digitálního obsahu v kinech. (distanční studijní text, s. 34–36)
Podíváme se na denní práce filmové laboratoře. Vysvětlíme si kopírování filmové suroviny a možnosti oprav. (distanční studijní text, s. 27–30)
Zaměříme se na audiovizuální digitální nosiče. Nejdříve na starší, které se se už moc nepoužívají např. Minidisc, poté na ty nejnovější jako SxS a SD karty. (distanční studijní text, s. 65–68)
Ukážeme si možnosti moderního příslušenství a jeho využití na place. Možnosti kabelů a propojení s počítačem (distanční studijní text, s. 60–64)
Prozkoumáme možnosti distribuce pomocí jednotlivých kanálů. Použití digitálního záznamu v klasických kinech nebo pomocí streamovacích platforem. (distanční studijní text, s. 69–71)