- úvodní hodina seznamující studenty se základní strukturou filmového díla, jeho prekompozičními a kompozičnímí složkami s důrazem na porozumění vazby formy a tematického obsahu různých typů audiovizuálních děl
- specifikace filmových žánrů jako konkrétních platforem pro uplatnění různých kompozičních postupů zdroje: ČASTULÍK, Radim. Filmové žánry. Valašské Klobouky: Radim Častulík, 2003. ISBN 80-239-1594-0.
- základní orientace v žánru animovaného filmu a jeho audiovizuálních specifik z pohledu vývoje konceptu, výroby a vnímání divákem s ohledem na porozumění kulturnímu kontextu zdroje: PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Přeložil Anna STEJSKALOVÁ, přeložil Eva NÄRIPEA. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
- základní orientace v kategoriích dokumentárního filmu z pohledu vybraných modů zdroje: NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
- základní orientace v charakteristice a podkategoriích hraného filmu zdroje: BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
- uvedení do problematiky filmové narace a možností funkční vazby způsobu vyprávění a použitých filmových prostředků pro podporu vyprávění, vysvětlení pojmů fabule a syžet na příkladu metody segmentace syžetu zdroje: BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
- analýza dramaturgické koncepce vybraného filmu obsahujícího narativní složku zdroje: CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2020. ISBN 978-80-7331-540-5.
- základní orientace a porozumění pojmu strukturalismu v kontextu filmové tvorby zdroje: KOKEŠ, Radomír D. Strukturalismus a film. In Ondřej Sládek. Slovník literárněvědného strukturalismu. Praha - Brno: Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i. - Host, 2018. s. 661-668. ISBN 978-80-7577-479-8.
- porozumění neoformalistickému přístupu k analýze filmového díla coby systému vztahů jednotlivých formálních složek a celků determinujících celkový charakter a vyznění díla zdroje: KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
- hodina zaměřená na rozbor obrazové složky filmového díla, její funkce a vztahu k dalším složkám na příkladu komplexního audiovizuálního díla zdroje: BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
- zaměření na střihovou skladbu filmového díla z pohledu její funkčnosti a klíčového vlivu na vnímání obrazové složky na příkladu různých žánrů zdroje: KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 3. vydání. V Praze: Akademie múzických umění, 2016. ISBN 978-80-7331-386-9.
- seminární hodina věnovaná zvukové složce filmového díla a její specifické obsahové a stylotvorné pozici v kontextu audiovizuálního díla zdroje: BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
- finální sumace obsahu semestrálního kurzu analytického semináře