- základní orientace ve zvukovém charakteru hudebních nástrojů - praktické nahrávání hry vybraných akustických nástrojů a analýza pořízené nahrávky; distanční text Zvuková skladba, s. 37–48
- úvod do akustiky prostoru - základní orientace v akustických materiálech a šíření zvuku v prostoru; distanční text Zvuková skladba, s. 24–36; distanční text Zvuková dramaturgie, s. 13–22
- pořízení nahrávky hry minimálně 2 živých nástrojů; distanční text Zvuková skladba, s. 37–48
- základní orientace v syntetické tvorbě zvuků; viz TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design: zvuková syntéza a tvůrčí programování zvuků v praxi. Praha: Muzikus, 2009.
- cílem bloku je ovládání minimálně 2 plnohodnotných DAW (Digital Audio Workstation) software pro digitální záznam a postprodukci zvuku; distanční text Zvuková skladba, s. 59–79
- porozumění základním principům finalizace zvukových nahrávek před jejich distribucí; distanční text Zvuková skladba, s. 80–82