Student prostuduje distanční studijní text na s. 6–8 a 17–18. Scénář je podkladem pro práci dalších profesí. Cílem scénáře je vytvořit psanou formou přehled všech složek, s nimiž jako scenárista počítáme, že se stanou součástí výsledného audiovizuálního či auditivního tvaru. V profesi scenáristy jsou mnohé postupy zažité, existují základní zákonitosti postupů. Student se seznámí s nástroji, které mají scenáristé k dispozici.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 15–17. Podoba rozhlasových scénářů vychází z formy divadelních dramat. U dramatických rozhlasových děl je rovněž zvykem pracovat se soupisem postav. Student se pokusí o přípravu scénáře rozhlasové minutové hry.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 8–14. Student se seznámí se základními formami a formáty scénářů.
Student se pokusí samostatně napsat scénář k tříminutovému dialogovému cvičení . Téma: dvě postavy nastoupí do auta, uvnitř se prozradí zrada jedné z nich, druhá postava vystoupí.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 20–37. Scénář je podkladem pro práci dalších profesí. V profesi scenáristy jsou mnohé postupy zažité, existují základní zákonitosti postupů. Student se stručně seznámí se základními postupy práce na scénáři, jeho vývojem od nápadu přes námět po stanovení premisy.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 37–39. Synopse vs. Outline.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 39–41.
Praktická ukázka přípravy treatmentu historického filmu v přiloženém videu, diskuse.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 42–55. Seznámí se se základními postupy práce na scénáři. Soustředí se na 2 základní přístupy ke scenáristické práci; od dramatických postav a od příběhu. Seznámí se se základními pilíři tvorby plastických dramatických postav a s některými strukturálními modely účelného vedení vyprávění.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 59–61. Scenáristé píší kromě scénářů ještě jiné typy textů – jako např. životopisy postavy, možná deníky (svoje, případně deníky svých dramatických postav), a také tzv. doprovodné texty, jako jsou anotace, synopse či explikace. Tyto texty plní nejen účely rychlého a pokud možno co nejvýstižnějšího popsání svých projektů (grantové výzvy, účast na pitchingu), ale zároveň mohou být nápomocny v samotné tvůrčí scenáristické práci. Přimějí totiž au-tora příběhu poodstoupit od jednotlivostí a nahlédnout svůj projekt z odstupu. Student se seznámí se základními postupy práce na jednotlivých typech doprovodných textů.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 61–62.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 65–71.
Student prostuduje distanční studijní text na s. 56–58. Scénář je podkladem pro práci dalších profesí. V profesi scenáristy jsou mnohé postupy zažité, existují základní zákonitosti postupů. V profesionálním světě jsou scenáristům ná-pomocni dramaturgové. Student se seznámí s podstatou dramaturgické práce. Dramaturg jako spolupracovník i oponent, spojka mezi scenáristou a režisérem, potažmo producentem.