Týden 2
Historické kontexty vzniku oboru.
Výuka poskytne pohled na událostí v naší historii, které ovlivnily kodifikaci DV jako samostatného oboru. Studenti se dozví, kde jsou kořeny DV v české historii a jak daleko až sahají. Obšírněji se seznámí s díly Jana Amose Komenského a jeho myšlenkami, které by bylo možné vnímat jako zdroj inspirace a počátků divadla ve výchově. Studenti získají povědomí o utváření a rozvoji oboru v 50, 60, 70 a 80 letech u nás a v porevoluční době.
Korespondenční úkol č.3
Nastudujte Informatorium školy mateřské a popište, které pasáže by bylo možné vnímat jako inspiraci pro výuku na dramatických principech a principech divadla ve výchově.
Test 2
1.
Popiš význam J.A. Komenského a jeho vizionářské myšlenky pro uplatňování divadla ve výchově.
2. Vyjmenuj 5 českých a 5 zahraničních oborníků oboru DV.