V tomto okruhu se zaměříme na podstatu předmětu, jeho možnosti a způsoby, jak o něm přemýšlet. Ve stud. opoře studujeme s. 7–16.
Seznámení s oblastí práce s textem od editorských a korektorských poznámek, které jste už poznali i u práce s jinými druhy textů. U dramatických textů pak ještě přistupuje i práce dalších profesí, které se hrou pracují. Ve stud. opoře studujeme s. 61–66
V této části se zaměříme na lyriku, epiku a drama jako na obecné koncepty a literární druhy. V tomto okruhu půjde o hlubší vhled do lyrických textů i skrze vlastní tvůrčí výkony, které budou nedílnou součástí výuky. Spolu s diskusí nad nimi. Zde pozorně studujeme s. 19–21 a s. 26–37.
V tomto bodě už budeme především pracovat s vašimi texty, na nich si budeme blíže ukazovat onen proces od původní básnické suroviny k prvním pokusům formulovat a zcelit vyjádření v lyrický text. Studujeme oporu na s. 26–34.
Zde budeme sledovat, jak se rodí lyrický text na základě vaší vlastní práce s vašimi básnickými pokusy. Opakujeme a studujeme s. 31–37.
Zde se dostaneme na půdu epických textů, jejich zákonitostí, možností. V tomto bodě se zaměříme na vypravěče. Studujeme pozorně s. 38–45.
V tomto okruhu, opět na základě vašich prvních prozaických pokusů, budeme potěžkávat možnosti, jak prozaický text začít a jak v něm posouvat děj. Díky vaší tvořivé činnosti a následné reflexi se tak snad dobereme k intenzivnějšímu porozumění toho, jak epické texty fungují. K tomu je potřeba plnit zadané úkoly a hlavně se aktivně účastnit též Chatu. Studujeme s. 46–49.
V těchto dvou po sobě jdoucích okruzích se budeme na základě vaší tvořivé i kritické činnosti pokoušet vstupovat přímo do samotného vzniku a cizelování prozaického textu. Studujeme s. 49–55.
V tomto okruhu se stylisticky, jazykově a funkčně podíváme na to, jakou funkce má a může hrát dialog v epickém světě, jak jej používat, jak s ním pracovat a jak mu rozumět. Studujeme a především s vlastními texty konfrontujeme s. 49–55.
V tomto okruhu se přesuneme k poslednímu literárnímu druhu, k dramatu. Budeme se soustředit na to, jak se epické prostředky (zejména zprostředkovanost vyprávění) proměňují v dramatickém textu v cosi zcela jiného. Studujeme s. 56–59.
Zde, opět na podkladě vašich textů, budeme analyzovat základní stavební prvek dramatu, dramatickou situaci, co ji tvoří, jak se rodí, co ji určuje. Studujeme s. 59–61.
V tomto okruhu se zaměříme na styl nejen v dramatickém textu. Budeme pracovat důsledně ve vzájemném dialogu a pracovat s vašimi tvůrčími pokusy. V opoře se budeme orientovat celkovou znalostí látky s. 61-64.
Společný analytický seminář nad tvůrčími dramatickými pokusy studentů