Průvodní list a organizace kurzu
Vyučující: MgA. Mikuláš Odehnal, MgA. Petr Janoš
Organizace kurzu: Kurz probíhá po první společné hodině formou individuálních konzultací nad průběžnými pracemi zadaného seminárního projektu. Cílem ateliéru je práce na zadaném cvičení, předpokládá se intenzivní individuální spolupráce studenta s pedagogem.
Způsoby komunikace: Student je v kontaktu s vyučujícím následovně: přímá výuka formou společného cvičení a individuálních konzultací. Kontaktní informace (e-mail, telefonní číslo) a konzultační hodiny jsou zveřejněny na webových stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby. Kontaktní informace jsou uvedeny také v IS SU.
Cíle výuky: Meziročníkový, mezioborový ateliér. Cílem je práce na zadaném zvukovém projektu, který rozvíjí současné trendy zvukové tvorby. Student v rámci týmové práce na zvukovém projektu rozvíjí své dovednosti v oblasti zvukové tvorby a zvukové dramaturgie filmového díla.
Osnova:
1. Stanovení tématu
2. Konzultace nad prvotním nápadem, formování konceptu
3. Specifikace použité technologie
4.–9. Zvuková praxe a konzultace průběžných prací
10. Hudební dramaturgie
11. Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga
12. Mix zvuku
13. Prezentace hotového projektu
Literatura
povinná:
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU 2006.
doporučená:
FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
FRANĚK, M. Hudební psychologie. Karolinum 2005.
HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film. Praha: ČFÚ, 1991.
CHION, M. Hlas ve filmu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2020.
CHION, M. Film, a Sound Art. New York: Columbia University Press, 2009.
SYROVÝ, V. Hudební zvuk. AVU 2014.
WHITE P. Recording and production techniques. London: Sanctuary Publishing Limited. 2002.
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Baerenreiter, 2003.