Ateliér zvukové tvorby II
Ateliér zvukové tvorby II

Průvodní list a organizace kurzu

Vyučující: MgA. Mikuláš Odehnal, MgA. Petr Janoš

Organizace kurzu: Kurz probíhá po první společné hodině formou individuálních konzultací nad průběžnými pracemi zadaného seminárního projektu. Cílem ateliéru je práce na zadaném cvičení, předpokládá se intenzivní individuální spolupráce studenta s pedagogem.

Podmínky absolvování: odevzdání seminárního projektu

Kontakt na vyučujícího: mikulas.odehnal@fpf.slu.czpetr.janos@fpf.slu.cz

Způsoby komunikace: 
Student je v kontaktu s vyučujícím následovně: přímá výuka formou společného cvičení a individuálních konzultací. Kontaktní informace (e-mail, telefonní číslo) a konzultační hodiny jsou zveřejněny na webových stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby. Kontaktní informace jsou uvedeny také v IS SU.


Cíle výuky: Meziročníkový, mezioborový ateliér. Cílem je práce na zadaném zvukovém projektu, který rozvíjí současné trendy zvukové tvorby. Student v rámci týmové práce na zvukovém projektu rozvíjí své dovednosti v oblasti zvukové tvorby a zvukové dramaturgie filmového díla.

Osnova:

1. Stanovení tématu

2. Konzultace nad prvotním nápadem, formování konceptu

3. Specifikace použité technologie

4.–9. Zvuková praxe a konzultace průběžných prací

10. Hudební dramaturgie

11. Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga

12. Mix zvuku

13. Prezentace hotového projektu

 

Literatura

povinná:

BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU 2006.

 

doporučená:

FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.

FRANĚK, M. Hudební psychologie. Karolinum 2005.

HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film. Praha: ČFÚ, 1991.

CHION, M. Hlas ve filmu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2020.

CHION, M. Film, a Sound Art. New York: Columbia University Press, 2009. 

SYROVÝ, V. Hudební zvuk. AVU 2014.

WHITE P. Recording and production techniques. London: Sanctuary Publishing Limited. 2002.

ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Baerenreiter, 2003. 

– úvodní hodina širšího brainstormingu nad potenciálními tématy zvukových projektů všech účastníků ateliéru – možnost inspirace a konzultace zvažovaného tématu v rámci kolektivu ateliéru

Cílenější diskuse nad tématem, které chce student z původního výběru s největší pravděpodobností v rámci činnosti ateliéru realizovat.

Upřesnění technické řešení a úvaha nad možnými technickými omezeními a potenciálními problémy.

– samotný průběh výroby a realizace projektu – průběžně je osobně konzultován s pedagogem

Blok věnovaný hudebně-dramaturgické práci na projektech, které s hudební složkou ve zvukovém mixu pracují.

Poslední kolo konzultací a případných korekcí projektu ze strany pedagoga a tvůrce.

Závěrečná konzultace finálního zvukového mixu a jeho parametrů před uzavřením projektu.

Závěrečné prezentace a diskuse nad jednotlivými pracemi v ateliéru.

Previous