Vážené studentky a vážení studenti, předmět
Obchodní organizace charakterizuje vývojové trendy v obchodě se
zřetelem na maloobchod, retailing a velkoobchod. Zabývá se
charakteristickými znaky obchodu ve světě. Rozebírá podmínky v Evropě i v
České republice. Pozornost je věnována strategickému řízení obchodních
organizací a nejčastěji využívaným strategiím v praxi. Studenti jsou
seznámeni také s územní a tržní analýzou, která je důležitou součástí
strategických rozhodnutí. Samostatné kapitoly jsou věnovány organizování
a modelování organizačních struktur v obchodě i formám kooperace a
koncentrace. Řízení lidských zdrojů v maloobchodě a velkoobchodě je
specifické s ohledem na charakter práce a další znaky sociálně
profesních skupin působící v obchodním provoze. V závěru je pozornost
věnována operativnímu řízení obchodního provozu, pracovním procesům,
elektronickému pohybu zboží, digitalizaci a robotizaci včetně
bezpečnostního managementu.