Ateliér dramatické tvorby II
Ateliér dramatické tvorby II

O kurzu podrobněji

1. Základní informace


Vyučující:

MgA. Tomáš Polenský, Ph.D.

2. Organizace kurzu

Student se formou krátkých praktických cvičení a diskusí nad jejich výsledky seznámuje s rozzáběrováním a

tvorbou technického scénáře, přípravou natáčení, vlastní realizací i postprodukcí krátkého narativního filmového

tvaru, a získá tak základy filmové režie v oblasti hrané tvorby.

3. Podmínky absolvování

odevzdání zadaných cvičení

4. Literatura


povinná:

BORDWEL, D. – THOMSONOVÁ, K. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 2011.

doporučená:

BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.

VALUŠIAK, J. Základy střihové skladby. Praha: AMU, 2005.

Jednoduché herecké cvičení, kdy se herec snaží před kamerou pouze existovat bez konkrétního zadání.

Jaká cvičení pomáhají hercům v soustředění?

Aktivní slovesa, fakta, smyslové vjemy a kouzelné “jako kdyby” při práci s hercem.

Jak analyzovat scénář ve vztahu k práci s hercem?

Jak správně obsadit postavy a jakým způsobem je vybrat.

Jakým způsobem a jak intenzivně zkoušet s herci před natáčením?

Jakým způsobem zkoušet s herci během natáčení?

Jakým způsobem se podílí střih na tvorbě hereckého výkonu?

Jak ve scénáři odhalit minulost postav a jaká fakta ovlivňují herecký výkon?

Jakou roli má improvizace na herecký výkon?

Jakou roli hraje improvizace během natáčení?

Previous