Absolventský projekt I
Absolventský projekt I
Info
Term
Summer 2025

Průvodní list a organizace kurzu


Vyučující

prof. MgA. Marek Jícha, Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena Kocí, Ph.D., Mgr. Martin Novosad

Organizace kurzu: Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.

Podmínky absolvování: odevzdání projektu a doprovodných dokumentů

Kontakt na vyučujícího: marek.jicha@fpf.slu.cz

Způsoby komunikace: výuka v kombinované formě studia se odehrává podle rozvrhu zveřejněného na stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby a formou individuální konzultace s pedagogem. Komunikace s vyučujícím probíhá především univerzitním e-mailem, pomocí MS Teams nebo diskusní skupinou. Ověřování znalostí probíhá prezenčně formou diskuzí na jednotlivých konzultacích, resp. prostřednictvím diskuzního fóra, popřípadě prostřednictvím individuální konzultace s pedagogem. 

Cíle výuky: Student předloží námět audiovizuální práce, na níž se bude podílet v pozici kameramana, střihače, zvukaře či specialisty na vizuální efekty, a to v rozsahu a technické i umělecké kvalitě odpovídající znalostem a dovednostem získaným ve studijním programu bakalářského studia. Absolventský projekt následně v rámci SZZK obhájí. Studenti mohou spolupracovat s autory studijního programu Kamera, střihová skladba a digitální postprodukce, v rámci kterého se studenti specializují na kameru, střihovou skladbu a zvukovou tvorbu či digitální efekty.

Osnova:

1. Pitching – stanovení tématu a idey projektu

2.–13. Osobní konzultace nad námětem/konceptem/, vývoj scénáře, konzultace nad zvoleným technologickým a realizačním postupem /průběžnými kroky realizace


Literatura

povinná:

ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.

BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007.

BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.

CICONTE, B. – JACOB, J. G. Fundraising Basics – Complete Guide. Sudbary MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009.

FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007.

NICHOLS, B. Úvod do dokumentárního filmu. AMU, Praha 2010.

SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008.


doporučená:

CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993.

JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.

KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.

MERRITT, R. Crying in Colour: How Hollywood coped when Technicolour. In: NFSA Journal 3, 2008, č. 2–3.

MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů, médií a multimédií). Praha: Albatros, 2008.

NOVOTNÝ, D, J. Budování příběhu. Praha: Karolinum, 2007.

PLAŹEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967.

Pitchingová prezentace před dramaturgickou radou oboru, doporučení dramaturgické rady, stanovení vedoucího pedagoga práce. Ukázková pitchingová prezentace je přiložena.

Chapter contains:
1
PDF
1
Study text

Průběžná práce na vývoji absolventského projektu. Student individuálně konzultuje s vedoucím pedagogem projektu, kterého určila dramaturgická rada.

Chapter contains:
1
Study text
Previous