str. 6-8 opory /// V úvodní části se zaměříme na vysvětlení pojmů filmové kritiky a filmové analýzy jako základních disciplín umožňujících hlubší zkoumání filmového média a díla. Uvedeme zde rozdíly a popíšeme vztahy mezi pojmy kritika, analýza a interpretace. Na základě porozumění těmto pojmům budeme schopni dále pracovat a rozvíjet kompetence, které nám v dalších fázích umožní realizovat analytickou a kritickou činnost týkající se konkrétního filmového díla.
str. 10-13 opory /// Tato část přibližuje pojem filmové analýzy jako strukturovaného procesu myšlení nad dílem a jeho vnitřním fungováním. V této části student porozumí základním možnostem a metodám, které lze využít při filmově-analytické činnosti a díky kterým lze analyzovat různými způsoby jakékoli audiovizuální dílo bez ohledu na žánr, obsahové či formální aspekty. Po studiu této kapitoly student porozumí komplexním možnostem filmové analýzy a jejím různorodým aspektům.
str. 14-23 opory /// V této části se zaměříme na možnosti a aspekty (neo)formalistické analýzy a konkrétní způsoby jejího využití při analýze audiovizuálních děl.
str. 24-63 opory /// Cílem tohoto bloku je představit studentům praktické příklady filmově-analytických textů a útvarů včetně obrazových ukázek pro ilustraci konkrétních postupů, způsobů a možností filmové analýzy. Student tak získá praktickou zkušenost s konkrétním textovým rozborem existujících filmových děl různých typů a žánrů.
Studenti se zaměří na vlastní analytickou činnost, která bude konzultována s pedagogem.