Surdopedie

Týden 6

Inkluzivní tendence a socializace sluchově postižených u nás a v zahraničí; začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti. Pracovní uplatnění sluchově postižených.

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
Poradenský systém, školy pro SP, inkluze
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
PDF ke stažení
Výzkumný projekt zaměřený na zjištění počtu integrací dle stupně SP – Langer, 2008 In Horáková
Realizován ve spolupráci s SPC
Z celkového počtu 1039 klientů se SP ve školách hlavního vzdělávacího proudu nejpočetněji zastoupeny děti se středně těžkou nedoslýchavostí (274 dětí, tj. 26,4 %)
87 dětí a žáků s lehkou nedoslýchavostí (tj. 8,4%)
86 dětí a žáků neslyšících (tj. 8,3%)

Do běžných škol tedy zařazovány nejen děti a žáci s nedoslýchavostí, ale také s těžkou nedoslýchavostí a hluchotou
KAZUISTIKA KLIENTA
Návrh dg metod v SPC a podpůrných opatření
Zákon o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů
§ 81 – „zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru mají povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu těchto osob na celkovém počtu zaměstnanců (povinný podíl činí 4 %)“
Kontrolní otázky a úkoly

Uveďte vhodné pracovní pozice pro osoby se SP

Dle jakého zákona jsou zaměstnávány osoby se SP?