ARTAVTBP74 Filmové projekce IV

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Pavel Hruška (cvičící)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Pavel Hruška
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ARTAVTBP74/A: Po 16:25–18:50 KINO, P. Hruška
Předpoklady
FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Přehledové projekce, které mají za cíl seznámit studenty se základními milníky světové a české kinematografie. Příklady filmů: 2001: Vesmírná odysea (r. Stanley Kubrick; 1968)
Absolvent (r. Mike Nichols; 1967)
Adelheid (František Vláčil, 1969)
Alois Nebel (Tomáš Luňák, 2011)
Amarcord (r. Federico Fellini; 1973)
Americká noc (r. Francois Truffaut; 1973)
Andaluský pes (r. Luis Bunuel; 1928)
Atalanta (r. Jean Vigo; 1934)
Bezstarostná jízda (r. Dennis Hopper; 1969)
Bláznova kronika (Karel Zeman, 1964)
Bohémský život (r. Aki Kaurismäki; 1992)
Byl jsem lynčován (r. Fritz Lang; 1936)
Carravagio (Jerek Jarman, 1986)
Cléo od pěti do sedmi (r. Agnes Varda; 1962)
Černý Petr (Miloš Forman, 1963)
Daleká cesta (Alfréd Radok, 1949)
Evangelium sv. Matouše (r. Pier Paolo Pasolini; 1964)
Evropa, Evropa (Agnieszka Holland, 1990)
Extase (Gustav Machatý, 1933)
Guernica (Alain Resnais, 1950)
Intimní osvětlení (Ivan Passer, 1965)
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (Kim Ki-duk, 2003)
Jdi a dívej se (Elem Klimov, 1985)
Kabinet doktora Caligariho (r. Robert Wiene; 1920)
Kladivo na čarodějnice (Otakar Vávra, 1968)
Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (Peter Greenaway, 1989)
Marijka nevěrnice (Vladislav Vančura, 1934)
Markéta Lazarová (František Vláčil, 1967)
Mechanický pomeranč (Stanley Kubrick, 1971)
Metropolis (Fritz Lang, 1927)
Modrý samet (r. David Lynch; 1986)
Muž s kinoaparátem (r. Dziga Vertov; 1929)
Nanuk, člověk primitivní (r. Robert J. Flaherty; 1922)
Nebe nad Berlínem (Wim Wenders, 1987)
Největší přání (Jan Špáta, 1964)
Občan Kane (r. Orson Welles; 1941)
Oběť (Andrej Tarkovskij, 1986)
Obchod na korze (Ján Kadár a Elmar Klos, 1965)
Ostře sledované vlaky (Jiří Menzel, 1966)
Pianistka (Michael Haneke, 2001)
Podivnější než ráj (Jim Jarmusch, 1984)
Popel a démant (r. Andrzej Wajda; 1958)
Prolomit vlny (Lars von Trier, 1996)
Prorok (Jacques Audiard, 2009)
Psycho (r. Alfred Hitchcock; 1960)
Rašomon (r. Akira Kurosawa; 1950)
Romance pro křídlovku (Otakar Vávra, 1966)
Saulův syn (László Nemes, 2015)
Sedmá pečeť (r. Ingmar Bergman; 1957)
Sběrné surovosti (Juraj Herz, 1965)
Silnice (r. Federico Fellini; 1954)
Spalovač mrtvol (Juraj Herz, 1968)
Triumf vůle (r. Leni Riefenstahl; 1935)
Ucho (Karel Kachyňa, 1970)
U konce s dechem (r. Jean-Luc Godard; 1960)
Underground (Emir Kusturica, 1992)
Valčík s Bašírem (Ari Folman, 2008)
Vojtěch, řečený sirotek (Zdeněk Tyc, 1989)
Vše o mé matce (Pedro Almodóvar, 1999)
Všichni dobří rodáci (Vojtěch Jasný, 1968)
Zabitá neděle (Drahomíra Vihanová, 1969)
Zločin jménem Katyň (Petra Všelichová, 2006)
Zloději kol (r. Vittorio De Sica; 1948)
Zvětšenina (r. Michelangelo Antonioni; 1966)
a další snímky filmového kánonu
Výukové metody
semináře, diskuse, filmové projekce
Metody hodnocení
písemná analýza 2 vybraných snímků
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTBP74