ULGATLA047 Provoz cestovních kanceláří a agentur

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavlína Sonnková (cvičící)
Garance
Ing. Pavlína Sonnková
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je seznámit studenty s se způsobem založení cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, s přípravou podnikatelského záměru, s organizační strukturou a fungováním cestovní kanceláře a cestovní agentury (dále CK a CA), s nejdůležitějšími pracovními operacemi a postupy a s nabídkou služeb CK a CA. Studenti se seznámí s legislativními podmínkami pro provozování CK a CA, s chodem cestovní kanceláře a cestovní agentury, s postupem uzavírání smluv mezi subjekty cestovního ruchu. Současně je třeba naučit studenty prodeji produktu cestovní kanceláře nebo agentury včetně jeho vyúčtování a propagace.
Osnova
  • 1. Cestovní kancelář a cestovní agentura
    2. Právní úprava podnikání v oblasti cestovního ruchu
    3. Zahájení podnikání cestovních kanceláří a agentur
    4. Pojištění cestovních kanceláří
    5. Služby poskytované cestovními kancelářemi a cestovními agenturami
    6. Tvorba produktu cestovní kanceláře
    7. Cena produktu cestovních kanceláří a cestovních agentur
    8. Nabídka produktu cestovními kancelářemi a agenturami
    9. Prodej produktu cestovními kancelářemi a agenturami
    10.Personální zajištění cestovní kanceláře a cestovní agentury
Literatura
    doporučená literatura
  • ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. ISBN 978-80-85970-68-5. info
  • PALÁTKOVÁ, M., MRÁČKOVÁ, E., KITTNER, M., KAŠŤÁK, O., ŠESTÁK, J. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3751-5. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
  • RYGLOVÁ, K., BURIAN, M., VAJČNEROVÁ, I. Cestovní ruch - podnikatelské přístupy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3. info
  • PALÁTKOVÁ, M., ZÍCHOVÁ, J. Ekonomika turismu. Praha: Grada Publishing, 2011. info
  • HOUŠKA, P., PETRŮ, Z. Cestovní ruch v působnosti orgánů EU. Praha: Oeconomia, 2010. ISBN 978-80-245-1645-5. info
  • LACINA, K. Management a marketing cestovního ruchu. Praha, 2010. info
  • SYSEL, J., ZURYNEK, J. Management cestovní kanceláře a cestovní agentury. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-78-5. info
  • KOSTKOVÁ, M. - NĚMČANSKÝ, M.-TORČÍKOVÁ, E. Management služeb cestovního ruchu. Karviná, 2009. info
  • SYSEL, J. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha: VŠH, 2008. ISBN 978-80-86578-75-0. info
  • HESKOVÁ M. A KOL. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3. info
  • ORIEŠKA, J. Kongresový cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2004. ISBN 80-85970-45-7. info
  • SYRATT, G. - ARCHER, J. Manual of travel Agency Practice. 2003. info
  • HRABÁNKOVÁ, M. - HÁJEK, T. Management cestovního ruchu. České Budějovice, 2002. info
  • ČERTÍK, M. A KOL. Cestovní ruch - vývoj, organizace a řízení. Praha: OFF s.r.o., 2001. ISBN 80-238-6275-8. info
  • INDROVÁ, J. A KOL. Cestovní ruch a Evropská unie. Praha: VŠE, 2000. ISBN 80-245-0084-1. info
  • BERÁNKOVÁ, J., STŘÍBRNÁ, M. Ochrana zákazníků cestovních kanceláří. Praha: MAG Consulting, 1999. info
Informace učitele
Podmínkou pro udělení zápočtu je příprava a prezentace vybrané cestovní kanceláře v programu Power Point, úspěšné zvládnutí testu skládajícího se z teoretické a praktické části
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.