FPF:UCJN4018 German methodology - Course Information
UCJN4018 German language teaching methodology 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPV00017
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary school teacher training in general subjects with specialization in English and German (programme FPF, M7504)
- Secondary school teacher training in general subjects with specialization in German (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu: Seminář se zabývá historickým vývojem metod ve výuce cizích jazyků, jejich přednostmi a nedostatky. Studenti se seznámí s plánováním výuky, různými organizačními formami při výuce cizích jazyků, s hodnocením pokroku a chyb při výuce. Naučí se, jak zprostředkovat žákům různými postupy jednotlivé jazykové dovednosti, čtení a poslech s porozuměním a komunikační kompetence, včetně dostatečné úrovně gramatiky, fonetiky, slovní zásoby a pravopisu. Nedílnou součástí moderní metody výuky jazyků je práce s učebnicemi a texty a výuka reálií cílové země. Sylabus: 1. Úvod do didaktické problematiky, terminologie, metody 2. Cíle a fáze učení cizího jazyka 3. Plánování a evaluace 4. Interakce a sociální formy 5. Média ve výuce cizího jazyka 6. Pozorování a analýza vyučování 7. Testování 8. Techniky a strategie výuky cizího jazyka 9. Metody výuky cizího jazyka I 10. Metody výuky cizího jazyka II 11. Chyby a analýza chyb 12. Analýza učebnice cizího jazyka Odborná literatura: Bausch, K-R. / Christ, H. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989. Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertenschlag, L.: Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996. Heyd, G.: Deutsch lernen. Frankfurt am Main: Diesterweg, 1991. Janíková, V. / Michels-McGovern, M.: Aspekte des Hochschulfachs Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita, 2000. Jung, L.: 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Hueber. Ismaning 2001. Kilian,V.: Deutsch als Zweitsprache in der Erwachsenenbildung. Berlin/ München: Langenscheidt, 1995. Neuner, G. / Hunfeld, H.: Methoden des fremdprachlichen Unterrichts. Berlin/München: Langenscheidt, 1993. Neuner, G.: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München: Langenscheidt, 1994. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Zajícová, P.: Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002.
- Language of instruction
- German
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJN4018