FPF:UBKCU003 Didactics of Czech 1 - Course Information
UBKCU003 Didactics of Czech 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Říčná (lecturer)
Mgr. Alena Říčná (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in Czech language and literature (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem disciplíny je seznámit studenty se současným pojetím výuky českého jazyka a literatury na středních školách s přihlédnutím ke specifikám výuky na osmiletých gymnáziích.
- Syllabus (in Czech)
- Pozornost je věnována aktuálním vzdělávacím programům, učebnicím a pomůckám pro výuku češtiny, zejména jazykové složky. Studenti získávají nové poznatky o využití jednotlivých metod a forem práce ve vyučovacím procesu, o problematice upevňování, prověřování a hodnocení znalostí, o přípravě učitele na výuku. V seminářích je věnována pozornost problematice utváření komunikačních dovedností, interpretaci textů v hodinách jazyka (v ZS), slohu i literatury (v LS), rozvoji na znalostech postavené tvořivosti. Ve výuce je vytvořen prostor pro reakce na poznatky a postřehy z průběžných pedagogických praxí.
V Didaktice 1 je výuka věnována koncepčním dokumentům, specifikům oborové didaktiky, problematice výuky jazyka, komunikačním dovednostem.
Studenti s hlubším zájmem o didaktickou problematiku mohou prohloubit znalosti v povinně volitelném předmětu Komunikační dovednosti ve školské praxi (ZS nebo LS).
1. Programové dokumenty pro výuku na středních školách a odborných učilištích
2. Plánování výuky
3. Uplatnění didaktických principů ve výuce češtiny
4. Poznatky o jazykovém systému jako východisko k získání jazykové kompetence
5. Komunikace psaná a mluvená ? shody a rozdíly
6. Češtinář - mluvní vzor
- Pozornost je věnována aktuálním vzdělávacím programům, učebnicím a pomůckám pro výuku češtiny, zejména jazykové složky. Studenti získávají nové poznatky o využití jednotlivých metod a forem práce ve vyučovacím procesu, o problematice upevňování, prověřování a hodnocení znalostí, o přípravě učitele na výuku. V seminářích je věnována pozornost problematice utváření komunikačních dovedností, interpretaci textů v hodinách jazyka (v ZS), slohu i literatury (v LS), rozvoji na znalostech postavené tvořivosti. Ve výuce je vytvořen prostor pro reakce na poznatky a postřehy z průběžných pedagogických praxí.
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2011/UBKCU003