FPF:UBKCU026 History of Czech Language 2 - Course Information
UBKCU026 History of Czech Language 2
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in Czech language and literature (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je podat souhrnné poučení o specifikách školské komunikace, vyvrátit vžité posuzovací stereotypy, vypěstovat schopnost pozorovat účinnost komunikace ve výuce na základě konkrétního (lingvistického) materiálu.
- Syllabus (in Czech)
- Studenti jsou informování o principu školského dialogu z hlediska teorie řečové činnosti (lze využít průpravy z předmětu Komplexní analýza textu). Školský dialog je vysvětlován jako specifický typ institucionální komunikace, jehož podmiňující faktory lze velmi účinně modifikovat. V seminářích se pracuje s konkrétními výukovými situacemi, jejich audio nebo videozáznamy. Tématem výuky je i seznámení s komunikačními strategiemi účinnými pro kontakt s rodiči a dalšími partnery školy.
1. Školský dialog a jeho struktura
2. Komunikační chování učitele jako výuková strategie
3. Modifikace školského dialogu
4. Komunikace prostřednictvím učebního textu
5. Elektronický text v komunikaci učitel ? žák
6. Komunikace jako předpoklad edukace, komunikování s použitím poznatku
- Studenti jsou informování o principu školského dialogu z hlediska teorie řečové činnosti (lze využít průpravy z předmětu Komplexní analýza textu). Školský dialog je vysvětlován jako specifický typ institucionální komunikace, jehož podmiňující faktory lze velmi účinně modifikovat. V seminářích se pracuje s konkrétními výukovými situacemi, jejich audio nebo videozáznamy. Tématem výuky je i seznámení s komunikačními strategiemi účinnými pro kontakt s rodiči a dalšími partnery školy.
- Literature
- required literature
- ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 2005. info
- HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2003. info
- ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha:SPN, 1998. info
- recommended literature
- VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Prha: Portál, 2000. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2011/UBKCU026