FPF:UBK10029 Seminář divadelní tvorby III/1 - Informace o předmětu
UBK10029 Seminář divadelní tvorby III/1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Andělová-Pletichová (cvičící)
- Garance
- MgA. Jana Andělová-Pletichová
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
- Osnova
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
Konkrétně bude seminář zaměřen na rozbor textu a dramaturgicko-režijní koncepci titulu Slečna Julie Augusta Strindberga.
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
- Literatura
- povinná literatura
- PTÁČKOVÁ, V. Divadlo na konci světa. Stati o scénografii. Praha: Pražská scéna, 2008. info
- ARONSON, A. Pohled do propasti. Stati o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- SOUKENKA, V. Vývoj divadelního prostoru a jeho architektonické formy. Praha: ČVUT, 2007. info
- PEJCHA, J. Zvuk v divadle. Brno: JAMU, 2005. info
- PRAŽÁK, A. Interpretace scénografického prostoru. Praha: ISV, 2003. info
- ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení. Praha: DAMU, 2002. info
- BRAUN, K. Divadelní prostor. Praha: DAMU, 2001. info
- KOLEGAR, J. Historie scénických technologií 1. Brno: JAMU, 2001. info
- KOLEGAR, J. Historie scénických technologií 2. Brno: JAMU, 2001. info
- ZAVARSKÝ, J. Kapitolky zo scénografie. Bratislava: Osvětový ústav, 1989. info
- PTÁČKOVÁ, V. Česká scénografie 20. století. Praha, 1982. info
- Informace učitele
- 1. Aktivní účast na seminářích (povoleny 2 absence).
2. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru.
Kontakt na vyučující: Andelova.Jana@seznam.cz - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2012/UBK10029