FPF:UCJASTS1 Study Skills - Course Information
UCJASTS1 Study Skills
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Veronika Woznicová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Veronika Woznicová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English for Teachers (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Student přichází na vysokou školu a je v krátkém časovém horizontu vystaven vysoké zátěži. Ta může být podstatně nižší, pokud si osvojí náležité metody. Cílem práce je zvládnutí takových postupů, které studentovi umožní lepší organizaci času, zlepšení efektivity čtení, efektivní páci v rámci celého studia, bezproblémové psaní písemných zadání a přípravu na zkoušky. Protože je výuka vedena anglicky, přispívá i k náležitému rozvíjení jazykových dovedností Sylabus: 1. Preparing 2. Learning 3. Studying 4. Classroom participation 5. Learning with others 6. Project management 7. Reading skills 8. Preparing for Tests 9. Taking Tests 10. Writing Basics 11. Writing Types 12. Research Požadavky na studenta: Odevzdání úkolů ze studijní opory. Literatura: Wallace, M. J.: Study skills in English, CUP, Cambridge, 1991. Fry, E.: Reading Faster, CUP, Cambridge, 1963. DeLeeuw E. and M.: Read Better, Read Faster, Penguin Books, Harmondsworth, 1965. Buzan, T.: Use your Head, BBC, London, 1974. Parsons, C.J.: Theses and Project Work, Allen and Unwin, London, 1973. Allen, C.: Passing Examinations, Pan Books, London, 1966. WWW: http://www.studygs.net/
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UCJASTS1