FPF:UCJAU012 Analýza cizojazyčné učebnice - Course Information
UCJAU012 Analýza cizojazyčné učebnice
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Diana Adamová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Diana Adamová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in English (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu, dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka. Dále se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic a jejich částí. V praktické části budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří se na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při kterých se získá zpětná vazba pro následné hodnocení.
- Syllabus (in Czech)
- Sylabus semináře:
1. General methodology (checklist, aim specification, learning/teaching situation)
2. Analysing and evaluating coursebooks
3. Coursebook package
4. Language content I (grammar, vocabulary)
5. Language content II (pronunciation, discourse, appropriacy, varieties)
6. Type of syllabus and grading
7. Skills (specialised or full 4skill type)
8. Methodology I (learner needs, student´s role, study skills)
9. Methodology II (teacher´s role, teacher´s book)
10. Communicative coursebook
11. Localisation/nativisation of a communicative coursebook
12. ESP materials
- Sylabus semináře:
- Literature
- recommended literature
- Kramsch, C. Context and Culture in Language Teaching. info
- Tomalin, B. a Stempleski, S. Cultural Awareness. info
- Hrehovčík, T. Evaluation of Foreign Language Textbooks. info
- Bausch, K. R. a Krumm, H. J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. info
- Cunningsworth, A. Choosing Your Coursebook. info
- Scrivener, J. Learning Teaching. info
- Anderson, A. a Lynch, T. Listening. info
- Duff, A. a Maley, A. Literature. info
- Fried-Booth, D.L. Project Work. info
- Harmer, J. Teaching and Learning Grammar. info
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UCJAU012