FPF:UFMA7 Zákl. scénar.,dramat. a rež. 1 - Informace o předmětu
UFMA7 Základy scénaristiky, dramaturgie a režie 1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2012
- Rozsah
- 1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petr Jančárek (přednášející)
doc. PhDr. Jiří Urbanec, CSc. (přednášející)
Ing. Petr Jančárek (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Urbanec, CSc. (cvičící) - Garance
- Ing. Petr Jančárek
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální techniky (program FPF, B1702 AplF)
- Cíle předmětu
- Cílem v zimním semestru je posluchače uvést do základů dramaturgie a problematiky přípravy a výběru scénáře budoucího AV díla. Budou probrány základní metodické postupy a nástroje analýzy vznikajícího i "hotového" scénáře. Tvorba tzv. zpětného scénáře filmových děl renomovaných tvůrců. Rozbory samostatných prací studentů. Obsah (Sylabus) 1. Film a jeho scénář. 2. Filmový jazyk. 3. Originalita filmu (AV díla). 4. Zpětný scénář hraného nebo dokumentárního filmu. 5. Proměny scénáře v průběhu realizace AV díla. 6. Vliv jednotlivých profesí na výsledné AV dílo. 7. Definitivní podoba AV díla ve střižně. 8. Historický vývoj oboru, režijní pojetí. 9. Filmové myšlení, autorské pojetí, ukázky z filmů. 10. Herci a neherci v AV díle, problematika obsazování rolí. 11. Základní výrazové prostředky AV díla a jejich vliv na filmové sdělení. 12. Filmová řeč, statický a dynamický záběr, velikost záběru, světlo a tma, ukázky z filmů. 13. Spolupráce režiséra se scénáristou, kameramanem, střihačem a zvukařem. 14. Ukázka režie předvedené scény ? rozzáběrování scény pro nejvhodnější způsob snímání, volba úhlů snímání.
- Osnova
- 1. Film a jeho scénář.
2. Filmový jazyk.
3. Originalita filmu (AV díla).
4. Zpětný scénář hraného nebo dokumentárního filmu.
5. Proměny scénáře v průběhu realizace AV díla.
6. Vliv jednotlivých profesí na výsledné AV dílo.
7. Definitivní podoba AV díla ve střižně.
8. Historický vývoj oboru, režijní pojetí.
9. Filmové myšlení, autorské pojetí, ukázky z filmů.
10. Herci a neherci v AV díle, problematika obsazování rolí.
11. Základní výrazové prostředky AV díla a jejich vliv na filmové sdělení.
12. Filmová řeč, statický a dynamický záběr, velikost záběru, světlo a tma, ukázky z filmů.
13. Spolupráce režiséra se scénáristou, kameramanem, střihačem a zvukařem.
14. Ukázka režie předvedené scény - rozzáběrování scény pro nejvhodnější způsob snímání, volba úhlů snímání.
- 1. Film a jeho scénář.
- Literatura
- doporučená literatura
- Deleuze, G.:. Film 1. Obraz-pohyb. Praha 2000. info
- Plazevski Jiří. Filmová řeč. info
- Hanák, Dušan. 3 scénáře: /322, Obrazy starého světa, Růžové sny. Lika Klub, 2005. info
- Koťátková, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Karolinum, 1999. info
- DRVOTA, M. Základní složky filmu. Praha, 1994. info
- BAZIN, A.:. Co je to film? Praha: ČFÚ, 1979. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2012/UFMA7