UBKINSNP13 Internetový marketing

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kamil Matula, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Kamil Matula, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UBKINSNP13/A: Út 13:05–14:40 LEI, K. Matula
Předpoklady
Základní znalost práce s internetem.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz reaguje na aktuální trendy spojené s marketingem v elektrnickém prostředí (e-marketingem), jehož značnou součástí je i internetový marketing. Studenti si zopakují a získají základní znalosti o tom, co představuje marketing a k čemu slouží. Důraz je kladen především na možnosti, které pro marketing přináší internetové prostředí včetně všech nejrůznějších nabízených služeb ve spojení s principy klasického marketingu. Součástí kurzu je i představení studií a doporučení pro možné optimalizace, které mohou studenti dále využít v praxi. Představeny budou i další součásti elektronického marketingu, které mohou podstatně ovlivnit principy internetového marketingu - e-business, business inteligence, m-marketing, apod.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude schopen:
vytvořit jednoduchou strategii digitálního marketingu;
orientovat se a využívat nabízených možností internetové reklamy;
provést základní analýzu webových a marketingových projektů;
stanovit vhodné metriky pro měření úspěšnosti projektu;
orientovat se a využívat nabízené možnosti marketingu na sociálních sítích.
Osnova
  • Historie, terminologie digitálního marketingu
  • Marketingová teorie
  • Reklama na internetu - internetová reklama
  • Metody a nástroje využívané v internetovém marketingu
  • Persvaze - persvazivní technologie a design
  • Manažerský pohled a metriky
  • Analýzy webových projektů (analýza úspěšnoti, webová analytika)
  • Marketing v sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • MATULA, Kamil. Internetový marketing: distanční studijní opora. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, 2019, 83 s. info
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7. info
    doporučená literatura
  • CHAFFEY, D. a P. R. SMITH. . Emarketing exellence: Planing and optimizing your digital marketing. Abingdon: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-53335-5. info
  • Miller, Michael. Internetový marketing s YouTube Průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno, 2012. info
  • KOTLER, P. a KOL. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • HLAVENKA, J. Internetový marketing. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-498-2. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací; Přednáška s diskusí; Přednáška s analýzou videozáznamu; Prezentace seminární práce
Metody hodnocení
Vypracování samostatného semestrálního projektu na zadané téma; Aktivní účast na seminářích; Studium literatury; Ústní obhajoba vypracovaného semestrálního projektu
Informace učitele
https://elearning.slu.cz/course/view.php?id=611
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.