FPF:UIIABP0030 Algoritmy a programování III - Informace o předmětu
UIIABP0030 Algoritmy a programování III
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Miroslav Langer, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jiří Martinů, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Miroslav Langer, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UIIABP0030/A: St 13:55–15:30 LEI, J. Martinů
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
Algoritmy a programování III - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informatika a angličtina (program FPF, In-An-bp)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí se základními principy objektově orientovaného programování v jazyce C++, principy dědičnosti, polymorfismus, zapouzdření, používání již dříve probraných struktur jako jsou cykly, rozhodovací struktury, vstupy a výstupy, výjimky, atd. se zaměřením na objektový přístup.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu ovládne:
- základy objektového programování v C++
Student bude schopen:
- definovat vlastní třídy a vytvářet jejich instance
- vytvářet potomky tříd a zvládat problematiku dědičnosti a vnořených tříd
- zvládat problematiku přetěžování metod a polymorfismu
- vytvářet a používat abstraktní třídy a šablony
- přetěžovt operátory
- spravovat výjimky
- vytvářet vlastní namespace
- vytvářet vlákna
- využívat základních prostředků WinAPI - Osnova
- 1. Třídy, objekty
- 2. Metody
- 3. Dědičnost, polymorfismus
- 4. Zapouzdření
- 5. Vnořené třídy
- 6. Abstraktní třídy
- 7. Přetěžování metod
- 8. Šablony
- 9. Přetěžování operátorů
- 10. Výjimky
- 11. Namespace
- 12. Vlákna
- 13. Úvod do WinAPI
- Literatura
- povinná literatura
- Stephen Prata. Mistrovství v C++ 4. aktualizované vydání. 2013. ISBN 9788025138281. info
- doporučená literatura
- http://msdn.microsoft.com. info
- http://www.cplusplus.com
- http://www.itnetwork.cz
- https://stackoverflow.com
- http://www.builder.cz/rubriky/c/c--/ucime-se-win-api-motivacni-uvod-155994cz
- Prokop, J. Algoritmy v jazyku C a C++. Praha, 2015. ISBN 24797465. info
- KRUGLINSKI, David, Scot WINGO a George SHEPHERD. Programujeme v Microsoft Visual C++. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-362-5. info
- Výukové metody
- Cvičení
- Metody hodnocení
- Demonstrace dovedností při cvičení: sestavit aplikaci v rozsahu témat předmětu.
Povinná účast na cvičeních min. 75%. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/UIIABP0030