ARTAVTBP65 Rozhlasová reklama

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2022
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ARTAVTBP65/A: každý lichý čtvrtek 14:45–18:00 D1, kromě Čt 13. 10., M. Ševčík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy rozhlasové reklamy, její tvorbě a efektivitě.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude schopen:
- identifikovat základní teoretická východiska rozhlasové reklamy
- určit základní parametry a požadavky rozhlasové reklamy
- pochopit techniky a zákonitosti rozhlasové reklamy
- navrhnout sestavení účinných reklamních textů
Osnova
  • 1. Charakteristika masových médií a historie rozhlasu
  • 2. Reklama a reklamní vysílání v ČR
  • 3. Základní parametry rozhlasové reklamy, rozhlasová kampaň
  • 4.–6. Zpracování rozhlasového spotu
  • 7.–13. Tvorba a realizace rozhlasové reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • ČMEJRKOVÁ. Reklama v češtině – čeština v reklamě. Praha: LEDA, 2000.
  • MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002.
  • VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
    doporučená literatura
  • EARLS, M. 7 principů masového marketingu. Brno: Computer Press, 2008.
Výukové metody
výklad, diskuse, prezentace
Metody hodnocení
Ústní prezentace (referát, ppt)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2023, zima 2024.