HKDRPNP031 Event management se zaměřením na kulturu a historii

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2022
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Garance
Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
Čt 9:45–10:30 H7
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
HKDRPNP031/A: Čt 10:35–11:20 H7
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje s event managementem jako moderním a účinným nástrojem pro rozvoj regionů ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Představuje možnosti uplatnění event managementu v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci konferencí, kongresů, veletrhů, vernisáží, specifických cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, poskytuje informace o možných zdrojích financování eventů, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne vyšší míru adaptability pro budoucí působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
Osnova
  • 1. Význam event managementu; event management jako součást marketingové strategie.
  • 2. Typologie eventů s akcentem na akce/programy se zaměřením na kulturní dějiny a kulturní dědictví, resp. organizování v kulturně-historických zařízeních; specifika kulturních eventů.
  • 3. – 4. Základní kroky organizace a tvorby eventu v kulturně historickém kontextu (plánování, rozhodování, organizování, operativní řízení, kontrolování).
  • 5. – 6. Financování akce (naplánování zdrojů eventu).
  • 7. Marketing a propagace akce.
  • 8. Realizace kulturního eventu.
  • 9. Přínosy realizace eventů pro region a stát.
  • 10. Event controlling.
  • 11. Spolupráce s agenturou.
  • 12. Využití potenciálu cestovního ruchu pro tvorbu kulturně historických eventů.
  • 13. Příklady dobré praxe v oblasti eventů se zaměřením na kulturní dějiny a dědictví v tuzemsku a zahraničí.
Literatura
    povinná literatura
  • Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
    doporučená literatura
  • Dowson, R. – Bassett, D. Event Planning and Management. London 2016.
  • Gazárek, P. Event management. Bakalářská práce, PEF MZLU, Brno 2009.
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
  • KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: MMR ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7. info
  • SVOBODA, V. Public relations ? moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
    neurčeno
  • Vaníček, J. Event management. Opava 2015.
Metody hodnocení
Písemný test. Docházka na seminář (75%); referát.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.