UHVM1048 Seminář muzejního managementu a marketingu

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Miloš Zapletal, Dr. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Miloš Zapletal, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář je zaměřen na praktickou aplikaci managementu v muzeích, galeriích a památkových objektech s přihlédnutím ke konkrétním podmínkám v České republice. Důraz je kladen na význam řízení a organizace práce v muzeu jako instituci, na znalost legislativního prostředí, na možnosti, které muzejní kultura dává v dnešní společnosti. Předmětem pozornosti je proces od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů a kultura ve vztahu k cestovnímu ruchu.
Osnova
  • 1. Literatura a prameny k danému tématu.
    2. Základní terminologie.
    3. Základní kurz muzejního managementu a jeho aplikace ve formě praktických cvičení se studenty.
    4. Marketingové strategie v řízení muzeí, galerií a památkových objektů.
    5. Individuální projekty a projektová výuka.
Literatura
    doporučená literatura
  • Dostál, Petr - Černá, Jitka a kol. Marketingové řízení památkových objektů. Praha, 2014. info
  • Kolektiv. Metodika průvodcovské činnosti na hradech, zámcích a dalších zpřístupněných památkách. Odborné a metodické publikace, sv. 44. Praha: Národní památkový ústav, 2014. info
  • Šobáňová, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. info
  • Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. Praha, 2005. info
  • Bartlová, Milena (ed.). Dějiny umění v české společnosti: otázky, problémy, výzvy: příspěvky přednesené na Prvním sjezdu českých historiků umění. Praha, 2004. info
Informace učitele
docházka, individuální referáty ve formě prezentace, závěrečný zápočtový test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023.