FPF:ARTAVTBK41 Teorie barev I - Informace o předmětu
ARTAVTBK41 Teorie barev I
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 4p+4s/sem. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Kristína Pupáková (přednášející)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící) - Garance
- MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Předpoklady
- nejsou definovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-bpbk)
- Cíle předmětu
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
- Osnova
- 1.–2. Základní principy teorie barev (krátký vstup do dějin umění s ohledem na využití barev)
- 3. Fyzikální a psychologické hledisko působení barev
- 4. Soulad barev a kontrast
- 5. Filmové teorie a využití barev u narativní složky
- 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Alejandro Jodorowsky – Svatá hora (1973)
- 7. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci
- – rež. Peter Greenaway – Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
- 8. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Alfred Hitchcock – Vertigo (1958)
- 9. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Krzysztof Kieślowski – Tři barvy: Modrá (1993)
- 10. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Wes Anderson – Grandhotel Budapešť (2014)
- 11. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Gaspar Noé – Vejdi do prázdna (2009)
- 12. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Spike Jonze – Ona (2013)
- 13. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Jean-Luc Godard – Pohrdání (1963)
- Výukové metody
- přednášky, semináře, analýzy, diskuse, prezentace, projekce, domácí cvičení
- Metody hodnocení
- Praktická písemná analýza vybraného audiovizuálního díla v intencích teorie barev.
Vytvoření storyboardu audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/ARTAVTBK41