FPF:UBKKDBK016 Divadelní festival II - Informace o předmětu
UBKKDBK016 Divadelní festival II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 8s/sem. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Bergmannová (cvičící)
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Čeština
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Studenti prakticky absolvují celý proces přípravy festivalu (dramaturgie, produkce, financování, marketing, PR atd.): a to konkrétně studentského festivalu Na cestě, realizovaného oborem KDD od počátku jeho existence. Kromě zmíněných odborných oblastí si osvojí důraz na důslednou, systematickou práci a plnění zadaných úkolů v daném termínu. Součástí festivalu je od počátku také autorský Projekt 3jsou3, který je podporován finančním grantem agentury DILIA a umožňuje studentům podílet se na festivalu také jako tvůrci inscenace. Skloubit svou rolí organizační a uměleckou je pak dalším zásadním úkolem semináře.
- Výstupy z učení
- Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem). Písemná práce v rozsahu minimálně 5 normostran (popř. student vystoupí s odborným příspěvkem v rámci festivalových seminářů či spolupracuje na přípravě festivalového zpravodaje).
- Osnova
- 1. Marketing festivalu.
- 2. Specifika marketingu umění.
- 3. Festival jako služba.
- 4. Festivalový trh a jeho infrastruktura.
- 5. Festival Na cestě a jeho infrastruktura.
- 6. Marketingový mix (cena, propagace, distribuce, lidé).
- 7. Propagace.
- 8. Reklama.
- 9. Public relations. Publicita.
- 10.Podpora prodeje.
- 11.Osobní prodej.
- 12.SWOT analýza.
- 13. Sdílení vlastních zkušeností, formulace klíčových organizačních principů.
- Literatura
- povinná literatura
- BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013.
- O´BRIAN, Dan. Kulturní politika: Management, hodnota a modernita v~kreativních průmyslech. Praha: Barrister & Principal a Institut umění – Divadelní ústav, 2015.
- KAISER, Michael. Strategické plánování v~umění. Praha: Divadelní ústav, 2009.
- KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John a kol. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007.
- DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O~divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004.
- Výukové metody
- přednáška, diskuse, samostatná četba, průběžné úkoly, návštěva doporučených festivalů a předsatvení.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru. Aktivní přístup. Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem).
- Informace učitele
- https://www.slu.cz/fpf/cz/profil/10750
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UBKKDBK016