FPF:UBKKDBK041 Mass Media Communication - Course Information
UBKKDBK041 Mass Media Communication
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Bc. Michal Novotný
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural Dramaturgy in the theatre practice (programme FPF, KDDP)
- Course objectives
- The Mass Media course should help graduates to better orient themselves in the current media and information environment.
It acquaints students with basic theoretical concepts, modern trends and then verify their theoretical knowledge in practice. - Learning outcomes
- After completing the course, the student will be able to:
- to orientate oneself in the current media and information environment
- work with modern means of mass communication - Syllabus (in Czech)
- 1. ZÁKLADNÍ POJMY
- Charakteristika a definice pojmu, význam masových médií; Typologie, masa a další pojmy, základní modely Schémata v toku informací, příklady
- 2. TYPY MÉDIÍ
- Printová média (kniha, noviny, časopisy), klady a zápory; Elektronická média - film, rozhlas, televize, paměťová média, internet, sociální sítě
- 3. MEDIÁLNÍ TÉMATA
- Žánr a jeho charakteristika, mediální logika a formát, svoboda médií, rovnost a rozmanitost; Objektivita a informační kvalita, morálka, etika, komercionalizace a její důsledky, postmodernismus; Bulvární žurnalistika, indikátory, bulvarizace a její základní prvky
- 4. KOMUNIKACE NA WEBU
- Základní prostředky (prohlížeče, e-mail a e-mailing, messaging, VoIP, videocall, stream aj.); Srovnání s ostatními masovými prostředky (publikum, měření, trendy); Multimediální charakter (blogy, podcasting, komentáře a diskuse, online žánry, archivy); Fenomény Google a Seznam
- 5. SOCIÁLNÍ SÍTĚ
- Charakteristika a základní přehled, žebříčky, známé a méně známé sítě; Trendy, porovnání funkcionality (messengery, fotkoviště, youtube); Úvod do marketingu na sociálních sítích
- Literature
- required literature
- BEDNÁŘ, Vojtěch. . Internetová publicistika. Praha, 2011. info
- OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-807-2772-667. info
- McQUIAL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha, 2007. info
- recommended literature
- BEDNAŘÍK, Petr; JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií : Od počátku do současnosti. Praha, 2011. info
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno, 2011. info
- RUSS-MOHL, S., BAKIČOVÁ, H. Žurnalistika. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha, 2005. info
- not specified
- NOVOTNÝ, M. Markomu.cz (Online svět, sociální sítě, návody a nástroje) [online]. Dostupné z: https://markomu.cz
- Teaching methods
- Lecture, seminar.
- Assessment methods
- Seminar presentation Verbal interview Attendance
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 4p+4s/sem.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/UBKKDBK041