FVP:UPPVPK102 Methodology of Participation M - Course Information
UPPVPK102 Methodology of Participation Methods
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FPF, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Obsahem předmětu je podrobné seznámení studujících s jednotlivými participačními metodami výuky (interaktivní výklad, skupinové učení, diskusní metody, HOBO a DELFI metoda, brainstorming, případová metoda, metoda balíku dodané pošty, inscenační metoda, modelová didaktická hra) a s jejich základními funkcemi, cíli, principy a možnostmi efektivního uplatnění v praktické výuce, včetně jejich správného výběru, přípravy, postupu realizace a vyhodnocení.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky - zasazení metodiky participačních metod do nejužšího didaktického rámce: organizační formy výuky; edukační technologie a pomůcky; dospělý účastník; lektor dospělých; andro-didaktické principy;
2. Metody vzdělávání (akroamatické, heuristické, tréninkové), metody sebevzdělávání, metody prověřování, metody kontroly, metody diagnostické, metody hodnocení;
- s převažujícím důrazem na participaci účastníka a detailní postup profesního zvládnutí efektivní práce výběru, nácviku, přípravy i vyhodnocováni jednotlivých metod ve výuce - zejména:
a) interaktivní výklad
b) diskusní metody
c) HOBO metoda
d) DELFI metoda
e) brainstorming
f) případová metoda
g) metoda balíku dodané pošty
h) inscenační metoda
i) modelová didaktická hra
j) zásady organizování práce ve skupinách a v plénu
k) zásady tvorby strukturovaných pracovních sešitů pro výuku řízenou participačními metodami
- 1. Úvod do problematiky - zasazení metodiky participačních metod do nejužšího didaktického rámce: organizační formy výuky; edukační technologie a pomůcky; dospělý účastník; lektor dospělých; andro-didaktické principy;
- Literature
- required literature
- MALACH, J. Efektivní metody vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-946-1. info
- KALNICKÝ, J. Metodika aktivizujúcich metód. Bratislava: ÚVaVPK, 1987. info
- recommended literature
- KALNICKÝ, J. Brainstorming. In Glosary of Adult Learning in Europe. Amersfoort: P.Federighi & EC Programme Socrates, 1998. info
- KALNICKÝ, J. Didaktická a výpočtová technika při vzdělávaní vedoucích pracovníků. In Učební pomůcky. 4/1988, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Efektívne sebavzdelávanie. Bratislava: ÚVaVPK, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy II. Bratislava: ÚVPR, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy III. Bratislava: ÚVPR, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy I. Bratislava: ÚVPR, 1987. info
- HUSÉN, T. Metodika vzdělávání dospělých. Praha: SA, 1967. info
- not specified
- NARCIS, P.(Ed.). The Theory and Practice of Teaching. London, New York: Routledge Tailor & Francis Gro, 2006. ISBN 0-415-36525-2. info
- MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9. info
- KALNICKÝ, J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. Bratislava:, 1994. ISBN 80-7121-062-5. info
- CIRBES, M. Didaktika dospelých. Bratislava: Obzor, 1989. ISBN 80-215-0008-5. info
- BOČKOVÁ ,V.; ŘEHÁK M. Nárys didaktiky dospělých. Olomouc:, 1986. info
- ŘEHÁK, M. a kol. Vybrané kapitoly z didaktiky dospělých. Praha: SPN, 1974. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2008/UPPVPK102