FVP:UPPVP0110 Solution of Model Educational - Course Information
UPPVP0110 Solution of Model Educational Situations - seminar
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPVP0010 Pedagogy for SP
žádné - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FPF, B7507-SvP)
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Posláním předmětu je navázat na obecné poznatky z oblasti sociální pedagogiky a obecných pedagogických disciplín se snahou dokázat dané poznatky aplikovat do praxe. Témata se budou týkat např. vymezení různých druhů výchovných situací z pohledu možných konfliktů, diagnostikování problémových oblastí v prostředí výchovných institucí, poradenského systému pro děti a mládež, úlohy výchovných poradců a metodiků prevence na školách, užití asertivních technik v sociální komunikaci, problematiky agrese a techniky tlumení agresivity, šikanování apod.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Seznámení se s jednotlivými jevy, situacemi apod.
2. Záškoláctví
3. Agrese a agresivita
4. Šikana
5. Drogy
6. Alkohol
7. Gamblerství
8. Syndrom CAN
9. Vandalismus
10. Delikvence
11. Závislost na počítačích
- 1. Seznámení se s jednotlivými jevy, situacemi apod.
- Literature
- required literature
- NEŠPOR, K. Návykové chování a závislosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-267-6. info
- KYRIACOU, C. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3. info
- JANIŠ, K.; BÁRTOVÁ, Z. Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-500-2. info
- ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2. info
- MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X. info
- BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9. info
- KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X. info
- KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-409-5. info
- JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže: aktuální problémy výchovy. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8. info
- KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách : příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-123-1. info
- NEŠPOR, K.; CSÉMY, L. Léčba a prevence závislostí. Praha: Psychiatrické centrum, 1996. ISBN 80-85121-52-2. info
- recommended literature
- LEMAN, K. Sourozenecké konstelace. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-194-8. info
- MALACH, J. Teorie a metodika výchovy. Ostrava: OU, 2004. ISBN 80-7042-374-9. info
- WEISS, P. Sexuální deviace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-634-9. info
- PRŮCHA, J. Multikulturní výchova : Teorie - praxe - výzkum. Praha, 2001. ISBN 80-85866-72-2. info
- ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9. info
- HEŘMANSKÁ, D. Psychologická analýza dětské predelikvence (i interdisciplinárními aspekty a metodou posuzování činů). Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. info
- not specified
- BECHYŇOVÁ, V. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS, 2007. ISBN 978-80-86684-47-5. info
- VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3. info
- BŮŽEK, A.; MICHALÍK, J. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc: UP, 2000. info
- NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0609-7. info
- SKÁLA, J. Alkoholismus. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství, 1957. info
- Teaching methods
- Lecture supplemented with a discussion
- Assessment methods
- The analysis of student 's performance
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2009/UPPVP0110