FVP:UPPVPP103 Profesní andragogika - Informace o předmětu
UPPVPP103 Profesní andragogika
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2011
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- Žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální patologie a prevence (program FVP, B7507-SvP)
- Cíle předmětu
- Předmět profesní andragogika se zaměřuje na detailní analýzu jednoho z podsystémů andragogiky a jeho aspektů, a to od teoreticko-metodologického základu, přes jeho funkce, cíle, organizační formy, metody a prostředky, proces kreování obsahu profesního vzdělávání (projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacích programů) až k analýze odlišností jednotlivých firemních škol a problematiky sebevzdělávání.
- Osnova
- 1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií
2. Metodologické základy profesního vzdělávání dospělých - non-formal ed.; použití systémových přístupů; využití modelu a modelování
3. Systematické profesní vzdělávání dospělých jako prostředek společenských a hospodářských změn - kontra brain-drain; významné systémy profesního vzdělávání TWI, TTT, Carrardova škola, Baťova škola práce atd.; významné mezinárodní organizace: ILO, FAO, UNIDO, UNESCO, OECD a dal.
4. Cíle, význam a funkce PA; trendy a strategie pro 21. století; podnik (výrobní sociální systém - rozhodující aktivity vztahující se k trhu, zákazníkovi, k širšímu okolí) a profesní vzdělávání dospělých; instituty/manažerské školy firem
5. Obsah PA - specifický dle funkcí a pracovních pozic účastníků
6. Metody, formy, prostředky, pomůcky; edukační technologie a didaktická technika v PA
7. Lektor profesní edukace dospělých
8. Dospělý účastník profesní edukace; úroveň vstupní a výstupní diagnostiky
9. Rozbor potřeb profesního vzdělávání - součást personální plánování
10. Projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacího projektu/programu
11. Kontrola a hodnocení efektivity; kategorie kvality profesní edukace - akreditace/certifikace; návratnost investic vzdělávací akce
12. Edukační marketingová a poradenská strategie - součást firemní personální politiky
- 1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií
- Literatura
- povinná literatura
- KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1. info
- MALACH J. Systémy vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-944-5. info
- MUŽÍK J. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0. info
- KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990, 1990. info
- doporučená literatura
- KUBR M.; PROKOPENKO J. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996. info
- HRBEK M. Podniková výchova v tržním prostředí. In Informace jaro-léto 1992. Praha: IMP, 1992. info
- JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. Bratislava: Práca, 1977. info
- neurčeno
- BELCOURT M.; WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. info
- JIRÁSEK J. Podniková organizace ve vývoji. Praha: IŘ, 1978. info
- LIVEČKA E.; KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. Praha: SPN, 1978. info
- LIVEČKA E. Podniková výchova a vzdělávání. Praha: Práce, 1969. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Student je povinen v průběhu semestru nastudovat zadanou problematiku a absolvovat orientační vědomostní test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí otevřených/vázaných položek).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2011/UPPVPP103